Vad som kan ske i leken, lite uppstaplat mest för min egen skull så jag kommer ihåg det ( brukar vara lättare om man skrivit det en gång iaf för mig)
Gollum: ensam på sin sida och kan så länge han inte har ringen vare sig lynchas ( då lynchas nästa på tur) eller käkas. Vinner om han har ringen i sin ägo vid lekens avslut
Frodo: startar som ringbärare och kan välja att använda ringens förmågor om han vill- dock får någon chansen att gissa på vem som har ringen så fort han gör det, antar att det från starten då blir onda och Gollum som får chansen? Måste använda alla ringens förmågor innan den får ny laddning igen för sin egen del. Dör Frodo så får nya ringbäraren alltid börja om med alla förmågor den har
Sam: Känner till Sam och kan offra sig för Frodo både vid lynch eller käk, får inte prata med Frodo
Merry: ängel som skyddar någon varje natt
Pippin: Spionlärling som får halv spioninfo varje natt, dock minst 2 rader
Gandalf: Röstfifflare som vid tre gånger kan avlägga en extra dold röst
Gimli och Legolas: tvillingar som får prata med varandra i pm (antar jag? Det stod inget om det men det brukar ju vara så för den rollen)
Boromir: Självmordsbombare som kan offra sig när som helst och ta med en spelare den väljer i döden. Antar att det gäller även om han inte offrar sig
@Lobelia utan också om han lynchas eller käkas?
Bybor: Övriga goda utan info- antar att de tillhör de som kan få en inforad enligt tidigare fundering om det - kanske är de enda som kan få den raden, avvaktar på LLs förtydligande ang det
Orcher: sitter i lyan, varav en är psykopat som drar med sig en slumpmässig spelare om hon dör - dock kan ulvarna skydda en person från att dras med av psykopaten
Nazgül: svart ängel utanför lyan ,som inte känner till lyan och vice versa ,som gissar på vem som har beskydd och i så fall stjäl beskyddet från denna så den blir utan. Men hon får inte beskyddet själv
@Lobelia? Om hon dör blir en av de som var med och orsakade hennes död förbannad av henne så dennes röst inte räknas med nästkommande lynch
Snaga: ond ficktjuv utanför lyan, som inte känner till lyan och vice versa (står som orch i rollbeskrivningen så bör räknas med i villkoren för lekens avslut?) Stjäl av någon inför varje lynch- kan bara stjäla käket en gång, och lyckas han stjäla av ringbäraren får han välja en av de förmågor som finns kvar för tillfället
Den sida som avslutar leken är inte säkert att de vinner den - beror på om ringen är i dess ägo eller inte och där antar jag att det kan bli lite twister i leken faktiskt om det råkar stå lika och onda vet att de inte har ringen? Undrar om de väljer att lyncha en av sina egna istället för att riskera att avsluta leken och en annan sida än deras vinner? Om de nu inte har korn på ringbäraren förstås?