Sv: Sadlar?

jag rider i min allroundsadel Kingsley, ska dock byta till en syntetsadel (antagligen Globus om jag hittar den..) då min nuvarande inte ligger 100%. jag kommer nog också att tävla i den vanliga saden, iaf i början..
men drömmen är SENSATION Ride English Trail (bomlös) :love: ...ska bara "trolla" fram ca 11-15 000kr först för sadel + SKITO-padd..

Trådlån

inne på Torsion och kollar lite.. nån som har Trekking som kan berätta lite om den? skicka gärna ett PM till mig då!

ska jag behöva åka dit o ta med den som handbagage?! :mad:

nej nu sket sig min plan!

jag tror jag struntar i det, för jävla krångligt!

har nån en begangnad här i sverige så :angel:

hitta en begagnad på internet

//frida (som vill börja me distans)

Så snuskigt dyrt blir det väl inte om du beställer från USA. Du lär inte ge de drygt 10" som jag fick ge för 9 år sedan. Sen får du fördelen att du kan skapa din egna sadel. Hade jag fått välja nu så hade jag tagit Youth Cut.
// Linda

Ungdomsvarianten. Den är lite kortare ner på sidorna så man får stigbygelfästet lite högre upp.
Sen kan du välja olika pommel (frambom) beroende på din hästs manke och vidd. + Givetsvis en massa annat som man kan välja när man beställer.
// Linda

om man har 2 olika hästar då?

hehe... vi får väl se om det blir nån sadel, först ska man ju ange vikt längd o allt och det är ju inte i cm och kilo....

första utmaningen ligger där:crazy:

Att det ska vara så besvärligt nuförtiden. :smirk: Jag beställde bara en 15". Den rider jag i fortfarande.
Du får gärna hojta till om du vill ha hjälp. Lite har man lärt sig och på SS hemsida förklarar de hur du mäter.
// Linda

jo fast jag måste ju göra om måtten till deras.... det är ju det som är problemet....

men men... pojken är snickare så tum kan väl han... men feet.... ö... liksom hallå? 162-163 lång är ju... vad blir det i feet :crazy:

Här får du hjälp!

http://www.convertworld.com/sv/

Använd dig av uträknaren "Längd". Skriv in "163" och välj "centimeter". Välj sedan "fot" att konvertera till och, vips, så ser du att du är ca 5,3 ft. Det verkar stämma eftersom jag som är 164 cm var 5 ft 4 inches när jag bodde i USA...

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 168
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
521
Senast: IngelaH
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 183
Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
4 570
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar