Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med de problemen skulle jag nog inte rekommendera en "mjuk" bomlös iaf.
Heather Moffets "Phoenix" är underbar att sitta i och ger bra stötdämpning + stöd och har smal sits (har inte ridit i just den, men två föregångare).
Benstöd (stora) som man kan ta lös och byta storlek på om man vill. Minus för att fram- och bakvalv är ganska små, men det drabbas man i princip bara av om man ska hoppa eller dylikt eftersom man sjunker ner lite i sitsen när man rider.
Det låter egentligen som att du behöver en bomsadel som är stabilare än bomlösa och inte så breda i sitsen som bomlösa.
Nån form av bladsadel? Typ Montségur har modeller som är stadiga men bekväma och dessutom bra på hästar som ändrar sig i ryggen (bladsadlarna är mer förlåtande än "vanliga"bommar, jag har samma bladsadel på varmblodstravare, nordsvensk och d-ponny modell connemara...)
Eller en sadel som är smal och inte en bomlös som är jättebred Jag har för mig hon sa att hon hade ont av att rida i son bomlösa som hon sålt och att hon hade överrörligt bäcken. Då låter det som att hon behöver en smal sadel som tex ecuyer eller amazonas sadlarna som också ger mycket stöd
nej, bommen är fast, men iom den stora anläggningsytan är det väldigt lätt att med olika tjocka paddar få sadeln att ligga bekvämt på hästar som är lite olika i ryggen.
det finns modeller som är väldigt korta också... tror den minsta är 47 cm lång.