Sadlar som glider,

S

Sudd

Har lite funderingar...
En sadel som glider fram vad är det för fel inpassning på den..för stor, för liten, helt fel typ av bom ?
En sadel som glider bak, vad är det för fel inpassning på den..???

/// Nyfiken i en strut! :banana:

Sv: Sadlar som glider,

en del hästar har väldigt dåligt sadel läge.. om en häst är hög bak knappt har någon manke så är det lättare för att sadeln ska åka fram än det varit om korset var mer i jämnhöjd med manken..

Jag har en arab som är rund som en boll och utan manke. har också problem med att hitta en sadel som inte glider! vad göra????

Det är inte alltid sadelns fel. Hur ser hästen ut? har den en ryggprofil som är lämplig för ridbruk? Kanske behålla sadeln och byta häst??

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 465
Senast: Nevermind
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 179
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 050
Senast: iNHALE
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka