Sadistiska lärare

Sv: Sadistiska lärare

Du får värdera vad som är jobbigast :angel:
Telefonen kan man ialla fall stänga av :idea:
Senat jag tittade efter så fanns det inte på blockflöjt men vad vet jag :D
Den vi har här hemma är liksom sedan jag var liten och dom kanske har kommit i modernare version iom önskemål från torterande förlädrar :p
 
Sv: Sadistiska lärare

:rofl: Nej tyvärr är det den klassiska modellen som gäller! Man tycker att med teknologins framsteg så borde någon ha kunnat uppfinna en blockflöjt med ett slutet ljudsystem och hörlurar! :bump: Som tur är så har flickan en ängels sångröst så när tålamodet nått gränsen så ber jag henne sjunga en sång istället. :love:
 
Sv: Sadistiska lärare

Min yngsta syster spelade Trum*jäkla*pet o tre år, slå det :devil::eek::p

Jag var i stallet vareviga kväll, men var jag hemma och hon övade höll jag på att få nervbryt, vem kan fungera normalt samtidigt som det hörs TRÖÖÖTRÖÖÖTRÖÖÖÖÖÖÖT i bakgrunden?
Hon var alltid på sitt rum, en våning ner, på andra sidan huset från mitt rum sett men inte hördes det mindre för det :crazy:


Sordin? :idea: ;)
 
Sv: Sadistiska lärare

jag kan inte låta bli... :devil: ;)
kanske kommer det låta nåt sånt här? fast dom är ju inte lika många...

Blockflöjtstortyr

Jag spelade också blockflöjt i unga år, från 3an till 5an... tyvärr får ju alla börja på sopranflöjten. Går man vidare till de lite större sakerna låter det ju åtminstone bättre. :p
Nu fungerar inte ljudet på min dator, men jag ser ju att de blåser fel, så jag kan tänka mig hur det låter.

Man ska inte blåsa hårt och flåsa i en flöjt, man ska blåsa mjukt och känna efter hur flöjten vill ha det!

;)
 
Sv: Sadistiska lärare

det låter INTE vackert, nope :D
men jag håller med dig, jag spelade blockflöjt när jag var yngre, och det är svårt att få ett sådant instrument att låta "o-fult" (vackert vet jag inte om jag någonsin skulle kalla ljudet från iaf sopranflöjten), men har man rätt teknik kan det låta avsevärt mycket bättre än på filmen :p
 
Sv: Sadistiska lärare

Nu funkar ljudet igen.

Det lät ju mindre hemskt än jag trodde det skulle göra. :angel:
 
Sv: Sadistiska lärare

*uppdatering*

Julkonserten var igårkväll och det är först nu jag återhämtat mig såpass att jag börjat fungera mer eller mindre normalt... Det var nämligen inte bara min dotters 4:e-klass som utrustats med blockflöjter utan även 5:e-klassarna var med!! :eek: Alltså typ 50 ungar, alla med friska och starka lungor :devil:

De föräldrar som hitintills videofilmat konserten stängde omgående av sina kameror, om det nu var av rädsla att apparaterna skulle spontant explodera eller enbart för att slippa genomlida oljudet fler än en gång vet jag inte... :angel: :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp