Sadistiska lärare

Jillybean

Trådstartare
Min yngsta dotter går i 4:an här, hon fyllde 9 i augusti. Hennes sadistiska musiklärare tyckte att hon och hennes klasskamrater var redo för en utmaning och vi tvingades införskaffa (billigt nog, tack och lov) en...blockflöjt.

H*n som uppfann blockflöjten var antingen:
a) tondöv
b) barnlös
c) all of the above

Det spelar ingen roll hur många väggar, dörrar, kuddar och öronproppar jag sätter mellan mig och hennes flöjtande, det skär igenom märg och ben. Det borde finnas en lagstadgad minimiålder för allmänt framförande av sagda instrument. Jag föreslår 80, förhoppningsvis är lungkapaciteten vid den åldern lagom nedsatt...

Jag fasar inför julkonserten, EN 9-åring utrustad med blockflöjt och odämpad entusiasm är illa nog, men 28???!!!
 
Sv: Sadistiska lärare

:rofl::rofl:
Jag fick också spela blockflöjt i låg och mellanstadiet, det lät nog inte alltför vackert ibland :angel:
 
Sv: Sadistiska lärare

:rofl:

ja, jag fick stå ut med min lillasyster som skulle spela fiol när vi var mindre :angel::p
 
Sv: Sadistiska lärare

Min klass blev påtvingad att köpa och spela blockflöjt i trean. Blä. jag tyckte inte om den läraren... :smirk:
 
Sv: Sadistiska lärare

En gång när jag ringde en väninna lät det konstigt hos henne. Jag var fullt övertygad om att det var minsta grabben som hade nån leksak/tvspel med nåt enerverande tjatigt ljud och undrade stillsamt om batterierna inte är slut snart. det visade sig att hennes dotter börjat spela trumpet. :angel:
Där kan man snacka om plågsamt!!
 
Sv: Sadistiska lärare

:p Var glad över att det bara är en blockflöjt, de flesta andra instrument låter väl värre?
 
Sv: Sadistiska lärare

Det kommer att gå fint! ;)
Min dotter går i 3:an och har spelat tvärflöjt i 1½ år...det var en viss inskolningsperiod, men rätt snart "knäckte hon koden" och är nu riktigt duktig! :)
Det brukar vara julavslutning i kyrkan och då framförs allehanda stycken på blockflöjt, tvärflöjt, fiol, trumpet och saxofon, med blandade "resultat", men med stor energi och engagemang! :D
Det är härligt med musik! :banana:
 
Sv: Sadistiska lärare

Vi ska alla den vägen vandra. Även jag har varit där. Det går över!:bow::bow::bow:
 
Sv: Sadistiska lärare

Fiol låter nog värre ljudmässigt, typ pilska hankatter i mars, men inget slår en blockflöjt när det gäller geomträngande ljud, jag tvivlar på att en betongbunker skulle hjälpa...
 
Sv: Sadistiska lärare

jag kan inte låta bli... :devil: ;)
kanske kommer det låta nåt sånt här? fast dom är ju inte lika många...

Blockflöjtstortyr

Jag spelade också blockflöjt i unga år, från 3an till 5an... tyvärr får ju alla börja på sopranflöjten. Går man vidare till de lite större sakerna låter det ju åtminstone bättre. :p
 
Sv: Sadistiska lärare

hahaha, jag tycker den där filmen är klockren :D min storebrors klass som har julkonsert, jag hade liksom glömt hur illa det lät...
 
Sv: Sadistiska lärare

Hela min klass fick i årskurs 1 spela blockflöjt dagligen på skolan. Har faktiskt kvar min första flöjt :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp