Sadelväskor för engelsk sadel

Aleel

Trådstartare
Nån som har nå tips på väskor som fästs bakpå en engelsk sadel som inte har öglor att fästa i? Gärna där mindre kaffetermos får plats. Eller väskor som ligger stabilt framför sadeln och inte skaver på manken?

Jättetacksam för alla tips! :bow:

Nån som har nå tips på väskor som fästs bakpå en engelsk sadel som inte har öglor att fästa i? Gärna där mindre kaffetermos får plats. Eller väskor som ligger stabilt framför sadeln och inte skaver på manken?

Jättetacksam för alla tips! :bow:
Jag sydde egna som hade 2 remmar, en rem över hästens rygg och en över sadeln. Fästes sen i stigläderhällan.
Var inga superbra väskor men de låg stabilt.

Liknande trådar

Utrustning Nån som har förslag på sadel som är kort, passar hög manke med rygg åt det lite rakare hållet. Främsta problemet är att hästen har kort...
Svar
1
· Visningar
577
Senast: caballus
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 488
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
3 867
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Jag har fått hem min första häst (engelskt fullblod) och har funderingar kring sadel. Jag kan lite om att passa ut sadlar men har...
Svar
7
· Visningar
1 424
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka