Leoni
Trådstartare
Sitter i soffan och analyseravad som just hände. Skulle ut med min 13 åriga märr som jag haft sen hon var åring och den enda som ridit henne med några få undantag. Samma sadel som alltid. Spänner gjorden lugnt och lagom som alltid, den går några sekunder sen början hon sjunka ihop med frambenen ut framför sig. ”Helvete, hon svimmar” tänker jag, kopplar loss henne så är lös och spänner upp sadelgjorden. Hon kommer till sans igen och står lugnt och normal. Provar om en stund Igen och samma sak händer.
Så- vad vet vi om sadeltvång? Nerver i kläm- är det ett faktum eller är det någons gissning som blivit fakta? Hur kan det bara uppstå på en medelålders häst? Har hon fått nya nerver på nya ställen?
hon har blivit rätt betesfet och tänker att det måste ha med saken att göra . Tankar?
Så- vad vet vi om sadeltvång? Nerver i kläm- är det ett faktum eller är det någons gissning som blivit fakta? Hur kan det bara uppstå på en medelålders häst? Har hon fått nya nerver på nya ställen?
hon har blivit rätt betesfet och tänker att det måste ha med saken att göra . Tankar?