Sadelskåp lr sadelkammare?

irma

Trådstartare
Jag håller på att köpa ny transport och har då äntligen bestämt märke, Boj, men jag får inte dra den modellen jag helst skulle vilja ha, den med sadelkammare. Då kom jag på den smarta lösningen att köpa ett sadelskåp och ha det i transporten. Vad tror ni om det? Jag har bara en häst och ska dessutom beställa Bojs släp som är extra långt och tänkte att man kanske kan ha den framför bommen t o m.
Frågan är om det är svårt att förankra skåpen? Men det borde väl vara så pass tungt att det inte rör på sig alltför mycket.

Sv: Sadelskåp lr sadelkammare?

Så har vi gjort, vi valde ett löst sadelskåp som vi kan ha i transporten. Annars har ju Boj även ett sadelskåp man kan hänga på utsidan, men det är dyrare och verkade mer svårmanövrerat om man ska dra med sig det på meeting tex.

Vi har sadelskåpet på platsen för häst nr 2 (där det alltså är tomt).

Jag har mitt sadelskåp på andra sidan mellanväggen, eftersom jag bara har en häst. Jättesmidigt med sadelskåp, hade inte klarat mig utan.

Vi har oxå en Boj, men vi har ett sånt skåp som sitter på utsidan.

Jag har mellanväggen snett och det får inte plats med ett skåp där.. Har försökt med det men det går inte..

mitt sadelskåp har aldrig flyttat sig på när det stått i släpet - tomt lr fullt :)

hade mitt stående med baksidan mot bommen- framsidan på skåpet mot baklämmen

*hoppar in och svarar* Jag långtidshyrde ett vv innan, hade alltid med sadelskåpet på den tomma platsen, och hästen åkte brett! Fungerade utmärkt!

Liknande trådar

Utrustning Jag har i nuläget en Ifor 510 som är allt jag vill ha av en transport :), stor, stabil och med bra lösningar. Men.. jag saknar bil för... 2 3
Svar
50
· Visningar
12 812
Senast: Buck
·
Utrustning Funderar över sadelskåp att ha i transporten och då stora traditionella skåp är så jäkligt stora tunga och otympliga så funderar jag på...
Svar
14
· Visningar
2 283
Senast: Buck
·
Utrustning Har börjat jakten efter en hästtransport som ska köras 2 stora hästar i samt packning. Ge mig gärna tips på släp med stort utrymme... 2 3
Svar
51
· Visningar
8 205
Senast: MsBlondy92
·
Utrustning Ni som har sadelkammare på era transporter, tycker ni det ha varit värt att lägga den extra kostnaden för att få det? De är ju ofta ca...
Svar
12
· Visningar
4 608
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31