Vilken hästtransport med sadelkammare har stort utrymme framför hästen?

låter bra, dem ska jag ha kvar i tankarna lite.

Hade gärna velat ha kombiramp, step-up men de finns ju inte på Thule tyvärr men man kan ju inte få allt ^^
 
@MsBlondy92
Tittade på en EquiTrek på Falsterbotävlingarna för ett par år sedan. Tyckte att den verkade väldigt prisvärd (omkring 100 000 kr med sidolastning). Hästarna åker baklänges.
 
Thule har gott om plats. Jag har en Royal och har mycket plats att träns och fixa med två hästar i släpet och hökasse.
De större modellerna har minst lika mycket yta.
 
Jag kollade deras hemsida och oblic 2 är nog ett alternativ :) aldrig sett ett invändigt i verkligheten. Är mellanväggarna en bra lösning?
 
Har en Star Trailer Ringo Star, numera Thule Excellent. Rymlig nog att köra föl eller shetlandsponny mellan bom och vägg. Och i sadelkammaren får man in en gräsklippare.
 
Har både brenderup och star blivit thule?
Ja de slogs ihop för några år sedan, star, kylinge, dala, trane, brenderup osv blev till thule.
och nu har thule slutat och blivit uppköpt av danska brenderup för att göra saker ännu mer komplicerade ;).
 
Tycker inte de är trångt framför min bom och min sadelkammare och ja har en cheval liberte.

Jag tycker inte man ska utesluta släp för en sådan liten detalj..
Man kan träna hästen på att gå in själv om man nu hittar ett bra släp men som är lite smalt framtill. Alt att man gör som jag.. går på andra sidan mellanväggen.
Finns släp bla thule som inte har sadelkammaren i släpet där hästen står utan utanför... släpet är lite längre OCH den kostar inte 72 utan 120 tusen för detta.
Så det är rätt mkt som skiljer och visst har man råd så köp... men själv tycker inte jag de extra utrymmet framför bommen är värt 50 tusen.
Men som sagt det är ju en smakfråga vad man är villig att lägga pengarna på=)
 
Bäst step up har fautras, de andra är för höga.
Har du kollat på deras Provan eller Oblic?


Tycker inte min cheval är hög nackdelen med allt för lågt släp blir ju att köra den p åguppiga vägar.. Då tar de i underifrån eftersom släpet är så lågt.
Finns för och nackdelar med allt dessvärre.
Jag kör på mkt dåliga vägar till och från och allt för lågt släp skulle inte funka.. inte bil heller.
 
En av hästarna lastar redan sig själv och den andra ska jag påbörja träning av det också. Det är inte då jag ser det som de största problemet.
Men på tävling så måste man tränsa hästarna innan de lastas ur släpet och då är det två väldigt stora hästhuvuden som jag ska få plats vid och då tycker jag att det blir lite trångt ^^
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp