Sadelröra...många hästar i olika storlek..

Vala

Trådstartare
Kära Bukefalister jag behöver er hjälp.

Har snart 4 hästar hemma att rida.

Häst 1 sto 13 år har en för henne utpassad Amerigo CC dressyr 17" +2,5 som sitter klockrent på henne. Tog bara 5 år att hitta rätt sadel till henne. ;-)

Häst 2 valack 6 år Amerigon ligger kanon på honom MEN han håller på att bredda ur den och kommer säkert sluta på +3,5 kanske till och med +4.

Häst 3 hingst 4 år Amerigon är alldeles för vid just nu i alla fall, ligger annars helt ok på honom.

Häst 4 sto 4 år iväg på inridning och försäljning men kan komma hem innan hon blir såld så då ska jag hålla igång henne och vet inte om Amerigon passar henne men tippar på att den är för vid.

Så till dilemmat...vad gör jag köper en ny Amerigo till valacken som jag vet ska ha en likadan som den jag har fast vidare och med en storlek kortare kåpor och paddar upp på dom andra 2 med mattes padd under den sadel jag har idag. Eller köper en ny sadel med utbytbara koppjärn som sen dom 3 sista förhoppningsvis kan ha alla 3. Eller köper en bomlös som jag då vet att alla 4 kan ha?
Älskar min Amerigo och skulle helst ha sådana utpassade till alla hästarna men det är en kostnads fråga.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 344
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 666
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår