Sadelproblem.

Gecko

Trådstartare
Jag har en Crown Warmblood på min häst just nu och vad jag kan se så ligger den helt ok. (Utprovad hos Mustang) Men den rör sig i sidled. Alltså man kan flytta den väldigt lätt åt sidorna vilket gör att när jag rider så glider den åt ena sidan. Vad är det då som är fel? Ska självklart ta hjälp men jag tänkte höra här här om någon visste.

Sv: Sadelproblem.

Tack så mycket för svaret. Vet du eller någon annan, hur bommen är i Crown sadeln, om den är böjd eller rak?

Sv: Sadelproblem.

Jag har en Crown Jessica (vet inte hur den skiljer sig från Warmblood). Har för mig att den räknas som relativt rak - köpte den iaf av den anledningen. Min rör sig också i sidled, men det har nog mer att göra med att hästen är ojämnt byggd (o ryttaren inte 100% balanserad ...) o därför gärna puttar över sadeln åt ena hållet. Jag använder därför en italiensk gelpad för att få sadeln att ligga stilla.

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 896
Senast: caballus
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 260
Senast: lirco11
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 538
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar