BulletForMyValentine
Trådstartare
Ni som använder padd under sadeln, varför har ni padd och vilken typ av padd använder ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som använder padd under sadeln, varför har ni padd och vilken typ av padd använder ni?
Ska du ha padd som stötdämpning så ska det vara utprovat med sadeln så det inte blir för trångt eller flyttar balansen. Jag tycker att memory foam verkar intressant men intressant provat en själv. Men hoppar man inte så högt tror jag att fårskinn räcker.Vilken padd ska man välja om man vill komma åt stötdämpningen men inte fylla ut så mkt under sadeln?
Jag föredrar medilamb eller mattes, medilamb är billigare men bra kvalité och finns i samma utförande som mattes, bara att mattes finns i fler färger. Har man ludd bakom sadeln så kan det strula till sig om man har lång anläggningsyta på sadeln. Men ja L är nog bra till de flesta sadlar. Jag föredrar att inte ha ludd bakom sadeln, blir enklare att ha till olika sadlar utan att ngn hamnar på ludd kanten.Kapar tråden lite .. Vilken fårskinnspadd (utan inlägg) av ovan uppräknade märken (eller andra ej nämnda) tycker ni är bäst o mest prisvärd? Föredrar ni ludd bakom sadel? Varför/ varför inte? Har själv en korrektionspadd från Gold medal som jag har tagit ur iläggen från, men den känns sned o felsydd, varför den inte används. Har en 17,5 tums sadel. Är det stl L som gäller?
Jag föredrar medilamb eller mattes, medilamb är billigare men bra kvalité och finns i samma utförande som mattes, bara att mattes finns i fler färger. Har man ludd bakom sadeln så kan det strula till sig om man har lång anläggningsyta på sadeln. Men ja L är nog bra till de flesta sadlar. Jag föredrar att inte ha ludd bakom sadeln, blir enklare att ha till olika sadlar utan att ngn hamnar på ludd kanten.
Kapar tråden lite .. Vilken fårskinnspadd (utan inlägg) av ovan uppräknade märken (eller andra ej nämnda) tycker ni är bäst o mest prisvärd? Föredrar ni ludd bakom sadel? Varför/ varför inte? Har själv en korrektionspadd från Gold medal som jag har tagit ur iläggen från, men den känns sned o felsydd, varför den inte används. Har en 17,5 tums sadel. Är det stl L som gäller?
Vilken padd ska man välja om man vill komma åt stötdämpningen men inte fylla ut så mkt under sadeln?
Ber om ursäkt för vidare kap.. Har ju en sadel m tunna latexpaneler. Återförsäljare rekommenderade mig att använda fårskinn under. Ni som rider i sådana sadlar, har ni också det? Hästen har en känslig rygg och sadeln passar i övrigt.