Sv: Sadelmärken... Vilka är bra?
Montana Är ett märke under Continentals flagg, bra sadlar till normalt pris. Det är deras "budget" sadlar i jämförelse med de andra märkena de står för.
Simco Är både bra och dåligt. I sverige ser man det som är sämre än vad Simco kan få fram.
Wintec Nja, de gör bra engelska sadlar, men westernbiten kan de skippa
Double C Har jag inte så stor kläm på, men har för mig att det inte är super kvalitet, men bra mycket bättre än många billigare sadlar.
Tex Tan Bra kvalitet. De har varit med länge.
Premier Har bra budget alternativ med bra bom
Deuber & Partner Ligger också i mellan klassen, men har bra läder och passform för pengarna
Garland Helt Ok sadel som kostar ca 13-15 tusen ny här beroende på hur den ska se ut självklart.
Alamo (bra barrelrace sadlar till bra pris) De har mycket skapligt bra, men måna betalar överpriser för dem här. Köp i USA om ni ska ha.
Showman Om man vill ha bling för mindre peng, men ändå en skaplig sadel. Många älskar sina showman sadlar. De ligger på ca 900 dollar på ebay.
Longhorn Super sköna sadlar tycker jag, bra kvalitet på alla sätt och vis.
Billy Cook Är en klassiker som står för bra kvalitet. HAr många olika modeller för olika ändamål.
Circle Y Är också ett genuint märke som står sig.
Continetal Equiflex och standard bom, dock svår att få tag på nu när de inte har verksamhet i Tyskland längre. Samma med Pullman som också är inom deras ramar.
WWW Triple W Väldigt likt continental, och har samma equiflexbom till sina flex sadlar. Ligger på ca 25-30 tusen nya
Rob´s Custom saddles Jo de är dyra.... Och kvaliteten är det inga fel på
Dale Chavez Är också dyra, men så SNYGGA!!
Blue Ribbon Är heller inte för var mans plånbok men det finns alltid begagnat att få tag på i bra skick och vettigare pengar när det gäller de dyrare märkena....