Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Provade en Tekna A-line, 16.5, Wide på min ponny idag. Den var nog lagom vid, på gränsen till något vid.
Men för svängd, vilket jag trodde att den skulle vara, men annars låg den blickstilla vid longering, sadelgjorden var
lösare än vanligt då sadelgjorden var lite för lång.
Trodde även att hon skulle vara bredare, men hon är väl så liten att man tror att hon är bredare än vad hon är när man tittar på henne!
Vågar man beställa en Tekna S-line?
Jag hade nog velat testa M&N på henne. Det finns ju väldigt många ponnysadlar där, och en 16" får du ju lätt plats i! Jag tror att de kan vara tillräckligt korta och passa hennes runda, raka rygg.
Även någon Albion kanske kan passa.
Vill du ha en hoppsadel så tycker jag att det hade varit spännande att lägga på en Prestige Versailles. Den sadeln har förvånat mig många gånger. Den är kort i anläggningsytan och ligger förvånansvärt bra på väldigt många hästar!
Tycker att s-line låter betydligt mer passande till henne än a-line :-) även globus esperanza t.ex.
S-line är mkt rakare än A-line. Och du kan vidga S-linen med koppgärn @Springsteen
A line har omvärmningsbar bom, s line har koppjärn.Men då tror jag att den skulle funka faktiskt, den lättade bak på henne med A-linen. Skönt att kunna fixa med bomvidden hemma också, då hon ändrar sig i vidd lite titt som tätt. Fet ponny. Sen så tyckte min kropp om sadeln också. Gjorde inte ont alls att sitta i den.
Men fick höra att det är samma bom på dom båda modellerna?
Av vad jag har hört så är det samma bom, bara olika kåpor och lite olika detaljer som skiljer sig åt.Någon som vet något om Ordo Equester-dressyrsadlarna Juno och Venus? Vilka ryggar passar de? Är det samma sadel fast den ena med enkelkåpa?
Men då tror jag att den skulle funka faktiskt, den lättade bak på henne med A-linen. Skönt att kunna fixa med bomvidden hemma också, då hon ändrar sig i vidd lite titt som tätt. Fet ponny. Sen så tyckte min kropp om sadeln också. Gjorde inte ont alls att sitta i den.
Men fick höra att det är samma bom på dom båda modellerna?
tekna s line dressyr är förresten ganska så flata i sitsen så man kan ofta ha en halv tum mindre än i djupare sadlar. (jag har iofs en i 18tum, men trivs inte att sitta i "små" sadlar i dressyren, så tog största möjliga ^_^ har 17 i hoppsadeln )Tack för svar!
Jag måste ta minsta storleken hursomhelst då hon är liten, 16.5 är minst om jag inte minns fel.
Ska se om jag kan hitta något ställe där jag kan få beställa hem och prova!