Sv: Sadellistan 2.0
KL
Här har ni en till som är vilse i sadeldjungeln. Är på jakt efter en dressyrsadel, gärna begagnad då hästen är ung. Har provat ett gäng sadlar men ännu har ingen varit 100 bra. Jag har bland annat provat en Albion SLK som var för svängd och gammal modell av Albion Legend som låg bra om den varit några grader vidare. Jag har nu funderat på om en av de nyare Albion Legend K2 kan vara svaret? Hästen är ganska rak i ryggen, lite åt det överbyggda hållet, lätt takformad (fattas lite muskler) och ganska fullblodslik. Vad tror ni? Har ni koll på hur stor skillnad det är mellan SLK, Legend och Legend K2 var gäller passform? Skillnad i bomvidd mellan de nyare och äldre Albion?
Vi har även provat och förkastat två olika Bates, Innova - för lite takformad och Maestro - vet ej varför hästen inte gillade den, den såg bra ut, en Prestige av äldre modell - för svängd och en Jensen -låg ej still i bakkant. Har även provat en gammal Stübben som låg bra, men det är några månader sedan nu. Skall få prova ett par-tre modeller till i veckan tror jag.