Sadelkvalitet?

MittNyaJag

Trådstartare
Har trillat in på ebay... :angel:

Circle S, är det någon som har någon erfarenhet av deras sadlar?
Kvalitet?
Kikat på denna.

Jag har inte så stor koll på märken utan vänder mig till allsmäktige buke i hopp om hjälp. :D

Senast ändrad:
Sv: Sadelkvalitet?

Vet inte om jag tillhör de allsmäktiga här inne direkt, men vad ska du ha sadeln till? Circle S sadlarna är budget sadlar, men ser bättre ut än många andra. Men hade jag varit dej så hade jag letat sadel här i Sverige för samma pengar. För det kostar att få över sadeln hit. Och då kan man lika gärna satsa på en lite dyrare "over there" för att det ska löna sig att ta den över vattnet.

Det var väl ungefär det jag ville veta, om det är en budgetsadel eller en "riktig" sadel som bara råkar vara billig. :) Tyckte det lät när man läste garantierna att det rörde sig om en budgetsadel men man vet ju aldrig.. :)

Jag har lite svårigheter att lista ut vad jag vill ha för sadel, jag vill ha den till så mycket. När jag tävlar har det hitills varit WR,WH o trail. Sen har vi börjat intressera oss för kossor och föst en del och provat på team penning (?) vilket båda jag och hästen tyckte var grymt roligt. Har en förhoppning om att lära mig kasta lasso och vill därför ha ett horn som "håller" samtidigt som jag vill ha en "snygg" sadel...
Allt på en och samma gång samtidigt som det ska passa hästen!! :D

Har en premier nu som jag hoppas på att få ut 8000-9000 för vid försäljning så det är väl ungefär den budgeten jag har...

hehe, ja jag vet hur det kan vara med att allt ska passa i samma sadel, både ridgrenar och att det ska passa hästen. Men på toppen ska det även passa ryttaren.
Bilden på den sadeln i länken var dålig tycker jag för att vara en sadel med den prislappen. :mad: Ska de sälja så är det alltid trevligt med tilltalande bilder. :bump:

Ser den bra ut i verkligheten är frågan... Är skeptisk för tillfället. :grin:

Ja, bilden är bedrövlig...
Någon erfarenhet av märket?
Ska ev. dit nästa torsdag... Tänkte göra en mankmall av hästen och ta med mig utifall de har någonting som ser bra ut IRL. :)

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
754
Senast: iNHALE
·
Övr. Katt Min Calvin som bott hos mig sedan 2012 har aldrig blivit riktigt tam. Han går ut på våren och kommer in på hösten för att tillbringa...
2
Svar
25
· Visningar
2 507
Senast: Sel
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
513
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka