Sadelknutor

G

GallantBrook

Min häst har fått flera sadelnutor precis där sadeln sitter. Jag har låtit honom vila i ca 3 veckor o tagit på alsollösning då vetrinären sa det. Nu har jag börjat sätta igån honom men dom är fortfarande kvar. :confused: Han ömmar inte när man trycker på dom men när man rider bockar han hela tiden o verkar ha ont. Ja började longera istället och igår bockade han nästan hela tiden :( Vetten sa att dom i värsta fall kunde ge cortison , men det ville dom helst inte göra. Hur tycker ni ja ska göra , låta honom vila o ringa vetrinären?

Sv: Sadelknutor

Han har inte bara mkt energi?
Annars låter det som att han har ont.... Kollat sadeln? Provat att rida barbacka..
Fick höra att Absolut Vodka + nån örtblandning fick sadelknutorna att försvinna:)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 545
Senast: Freazer
·
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 709
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 765
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp