Sadelgjordslängd

Maris_

Trådstartare
Ungefär vilken längd på sadelgjordar brukar vara lagom till shettisar?

En bekant har köpt en sadel till sin shettis och det var ingen sadelgjord med. Hur lång tror ni kan vara lagom? (Vi har inte fått hem sadeln än så därför kan vi inte mäta.. )

Vilken storlek har era shettisar?

/ Maris

beror på vilken sorts sadel dom har. några av våra har vi haft jätteproblem att hitta tillräckligt små gjordar till, det är de syntetsadlarna man bla kan köpa på hööks. vi har dem på små shettisar. till de sadlarna har vi gjordar på 40 eller 30 cm. de andra har vanliga sadlar och då har de gjordar som är längre. kanske 60 cm?

Lägg sadeln på hästen och mät mellan sadelgjordsstropparna!

Hej!

Min shettis som var runt metern hög hade 80-90 cm sadelgjord, lite beroende på sadeln. Till sadel med långa stroppar har jag för mig att vi hade en som var 35 eller 40 cm.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 122
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar