Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har två gjordar med resår på bägge sidorna som jag använder och en med resår på ena sidan. Alla är anatomiska.
Var på en föreläsning om sadlar med en duktig sadelutprovare och när frågan om resår kom upp sa han typ:
"vem kan bevisa att ena lungan funkar bättre än andra?"
Detta tog jag som att det bör vara resår på bägge sidorna om det ska vara resår öht (vet inte så mkt hur det funkar utan)
Svängd gjord kan vara bra om hästen har lite mage som gärna skjuter fram sadeln men vet inte hur det fungerar om den är "vältrimmad"
med resår, anatomisk, bred och väldig välpaddad. och läder såklart!! jag har en gammal prestige gjord som uppfyller all detta.
svängd har jag dålig erfarenhet av, och det hjälpte inte alls mot att sadeln gled fram. var svårt att justera den så det var lika mkt vikt på på båda spännen.
haha, måste bara svara på den här tråden jag köpte en gjord som var för kort så nu har jag en ponnygjord i tyg som är blå- och röd-randig utan resår funkar riktigt bra faktiskt. följde med när man köpte ponnysadel från Börjes. men ska nog ta och köpa en ny när jag köpt ny sadel. inte den vackraste
Gärna resår, men den måste isf vara mycket kraftig (inte som i de billiga gjordarna där man kan dra och dra och dra...) och sitta i båda sidorna eller på mitten. Wintec Elastic är en mycket bra gjord!!
Resten anpassar jag efter hästen.
Nuvarande häst kräver en svängd gjord, då hon är lite "felkonstruerad", med sadelgjordsläget för långt fram i förhållande till sadelläget.
har just nu sadelgjorden jag fick till sadeln, en syntet utan resår, men är på jakt efter en med resår på båda sidorna 50 cm. Var uppe på b**jes förra veckan och klämde på Gl*bus dressyrgjord med dubbla resåer, men den visade sig vara omkring 60-65 cm jag får antingen leta vidare eller trycka dit nya hål på sadelstropparna
Just nu har jag en rak, utan resår med vitt foder.
Letar med ljus och lyckta efter "drömgjorden" - läder, resår i båda ändar, anatomisk, fodrad, ring under magen och med "stropphållare" på utsidan av gjorden ovanför spännet. Förslag?
Hästnyheter Å andra sidan måste de ju kolla starthistoriken om man ska kunna stoppa den här typen av stolpskott, eftersom de inte verkar ha eget förnuft
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.