Sadelgjord

S

Suprize

Är det någon som har eller vet var det finns lädergjordar med en liten sväng på. och som GÄRNA har så att man kan sätta fast martingalen i...(Utan snabbknäppe, å det ska inte vara så att man sätter martingalen runt heela gjorden heller)

Om ni förstår hur jag menar... Har i alla fall bara sett det på riktiga magplattor...

Elller om det finns någon annan grejj så att man kan fästa en martingal i en "ring" som finns på många sadelgjordar..
:bow: :bow:

Sv: Sadelgjord

Finns på Hööks om du vill ha en billig annars så har Equality Line.

Menar du anatomiska. I så fall har Knights en jättebra för 1295 kr! det sitter super bra och har bra fäste för både martigal och garaman (i sidorma)!

Har inte sett ett martingalknäppe på någon vanlig gjord. Jag har anatomiska o svängda från EQL, de har ringar på sidorna och under magen, superbra! Kostar runt 1000.

Kejj...

Men om det är någon som vet vad prestige har för "ring" på sina gjordar??

Dom har i alla fall så att ringen går att öppna, och då kan man juh sätta fast martingalen... Vet någon om det även finns på annat kanske lite billigare märke?? Eller vad en ny prestige anatomisk gjord kan kkosta??

Kejj...

Vet någon om det även finns på annat kanske lite billigare märke?? Eller vad en ny prestige anatomisk gjord kan kkosta??

Det undrar jag med... Skulle vilja ha en som matchar prestige ljusbruna färg!

Jag har en prestige, tryckfördelare. Den är jättebra! Det är 2 ringar på sidorna, och under är det en "ring" där man kan knäppa fast tex martingalen, men även ett "spänne" eller vad man ska säga, där man kan knäppa fast tex en martingal som inte har ett snabbknäppe, alltså de med bara läder. Hoppas du förstod, fråga annars! :D

Vår kostade 2100 kr.

Hittade en bild!

10840052.jpg

Kom på att det kanske är en hoppgjord du vill ha? Där har jag också prestige, fick ge 2800 kr för den.

10841846.jpg

jag tror vi båda menade en gjord utan magplatta..

TheDot: Jag har Prestiges magplatta men skulle vilja ha en "vanlig" gjord som jag ska ha när jag inte hoppar...

hippomarket har en för dryga 700 kr. Jag köpte den och jag ÄLSKAR den! Lädret är supermjukt och av god kvalitet, väldigt prisvärd! kan rekommenderas. dock har den "bara" en ring och ingenstans man kan sätta fast martingal.

equalityline har fina, svängda gjordar i alla storlekar och färger.
nästan alla lädergjordar har en ring, men tror inte ngn har sådant knäppe som magplattorna har, jag har aldrig sett ngn iaf.. lycka till! :)

Mmm.. jag vet ;P Men jag vill ha med ett sånt spänne som finns på prestige gjordarna :P För jag gillar verkligen den martingalen som jag har... haha
Å sen kan jga inte ha platta på min ponny eftersom han har sadelläget rätt långt bak å gjorden hamnar långt bak.. !! suck.. haha

Jag har en sån, med både snabbknäppe och en rem som man kan sätta fast martingalen i. den köpte jag på Mustang, som ligger vid Arlanda. kommer dock inte ihåg hur mycket den kostade.... :/

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix