Sadelgjord m Magplatta

MaRomer

Trådstartare
Funderar på om man skulle skaffa en. MEN...vilken ska mna köpa och var finns dem.

Släng gärna in en bild och lite tips!

Är det svårt att få tag i bruna gjordar? Och i stl 130?

Endast en fundering och ej beslut;)

Sv: Sadelgjord m Magplatta

Kom på en fråga till!

Har ni märkt någon skillnad när ni bytt från vanlig lädergjord till en med magplatta?

Jag tycker inte att det är svårt att få tag på bruna sadelgjord :) 130 är en vanlig storlek så du borde inte ha några problem att hitta.
Jag har 140 till mitt sto, och jag fick leta i ett par affärer innan jag hittade SVART i 140. :D

Jag har bara ridit med magplatta på mitt sto men jag skulle nog säga att det nog inte är nån anmärkningsvärd skillnad mellan vanlig och magplatta.

HG, Dyon, Butet, Prestige har jag, bara älskar den gjorden, är så mjuk och formbar samt att knäppet under sadeln till martingal och dylik är superbra, känns stabilt liksom!

Jag har märkt skillnad på pollan när jag spänner sadelgjorden, hon tycker inte att det är lika obehagligt med magplattan iom att den jämnar ut trycket och fördelar det på en större yta.

Jag har en svart magplatta frön Börjes, suverän till det priset.
Och en märkeslös från Skara, också den otroligt fin.
Känns inte lönt att köpa ngn dyrare när min polla ändå misshandlar ihjäl sina stackars magplattor :p

Okej detta låter bra... Jag funderar på den från h**ks Då jag har några hundra i rabatt...Så det blir billigare för mig att köpa den. Men de borde ju vara liknande kvaliteé=)

Jag har en svart magplatta från GG som jag köpte på Sharpmans. Den har en stor och bra platta med både en ring och en "läderlapp" som man kan sätta förbyglen i.

Fick lägga ut endel för den men jag har fått så mycket tillbaka! Sadlen ligger bättre, och eftersom jag ser att det är märken i den så är den användbar.. :p

Jag tror inte alls det är svårt att få tag i vad du behöver ;)

AJg har de främst för att jag tycker att sadeln ligger bättre och för anläggningsytan blir bättre=) MEn samtidigt så hoppar vi ibland och ja... Man kan aldrig skydda för mycket!

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 432
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 768

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka