Sv: Sadelfrågor.....
Ah, hallå, vågade inte tjata på dej
Och tack för snälla ord om pållan
ja hon är ju rätt smärt av sej, lyckligtvis har jag inte stor rumpa, får ju f n plats i en 16.5, som reserv, men problemet är att mina knän kommer utanför om jag höjer lädren så mycket som jag helst vill! Men det funkar. Hennes sadelläge är kort tyvärr.
Tror du amon passar också om jag måste ta en sån? Hittar inte en enda beg Paris vidare än normal? Verkar jättesvårt.
Ja amerigo DJ var precis det jag provade fast alldeles för vid och den är ju skön, men även priset..... Provade en sån i affären (beg) också och är väldigt förtjust i den, men den kostar för mycket, helt enkelt.
Den som var på bilden är en sån äldre som var gjord i england, vet allvarligt inte vad modellerna hette på den tiden? A/O kanske? motsv amo? Den är väldigt fin i kvalitén jämfört med andra äldre jag sett som tillverkats senare, fast då inte i England.
Jag har haft en AMO också, det är den jag tycker är för smal nu, och som är lite för mycket sadel för min smak. Så den säljs just nu. Men hästen har ju gillat den, tycker jag och den har legat okej.
Provades ut för några år sen men av vad jag har lärt mej nu så har jag inte höga tankar om den utprovaren, faktiskt....helt ärligt. Hon föreslog eg andra först, alldeles för svängda, som hästen tackade nej till, mycket tydligt, så det blev amon, som sadelprovaren med tvekan godkände (eftersom jag inte köpte den av henne, utan hade den hemma på prov ändå
)
Jag skar bort stöden på den för att trivas bättre, men fick nu betala dyrt för att få dem tillbakasatta, och gör inte gärna om det.....
Ja, utbytbara som bates låter bra, men det är de nyare, och de är dyrare, ja...Å andra sidan slipper man kanske det här letandet sen..kanske.. och kan i lugn och ro sprätta bort det som behövs!!
Tack snälla Nova för synpunkter
, ursäkta om svaret är lite svamligt, jag är inte hemma och lånar dator snabbt! Det är därför jag inte heller fixat bättre bilder. Jättetacksam