Sadelfråga!

Mysaan

Trådstartare
Förstår att ni säkert blir jätte trötta på alla sadelfrågor.

Min häst går i dag med en engelsk sadel som är normal mot smal. Hon har ganska mycket manke.

Tror ni att hon kan ha en sadel som har dessa mått?

BARS: Quarter Horse
HORN: 3”
CANTLE: 4”
SWELL: 12 1/2”
GULLET: 7”
RIGGING: Heavy Dee
SKIRT: 25” x 24 1/2”

Är det lönt att beställa från USA eller är det slöseri med pengar?

Sv: Sadelfråga!

Är du jätterik och det inte spelar dig någon roll hur sadeln sitter så föreslår jag att du beställer från USA. Annars kan du ju prova ut sadel först och se vad som passar, sedan kan du ju beställa en liknande från USA om du vill. Du kan ju höra med svenska sadelförsäljare som säljer just amerikanska sadlar med garanti, vilket du inte får om du importerar som privatperson.

Är du jätterik och det inte spelar dig någon roll hur sadeln sitter så föreslår jag att du beställer från USA. Annars kan du ju prova ut sadel först och se vad som passar, sedan kan du ju beställa en liknande från USA om du vill. Du kan ju höra med svenska sadelförsäljare som säljer just amerikanska sadlar med garanti, vilket du inte får om du importerar som privatperson.

Nej jag är inte jätterik och självklart spelar det roll hur sadeln sitter. Så av ditt svar så kan jag alltså förstå att det är värdelöst att ta hemen från usa.

Så här är det, om du köper från USA så har du din sadel oavsett hur den sitter. Köper du från Sverige så kan du prova först och köpa sedan. Kan bli billigare i längden.

Liknande trådar

Hästhantering Efter att ha bott i USA i 9 månader har jag lärt mig mångabegrepp på engelska! Jag tänkte dela med mig av dem då jag önskar att jag hade...
Svar
0
· Visningar
4 356
G
Western Hejsan. Funderar på en westernsadel till min fröken :) och har fått dess mått på en som en bekant har till salu, men jag är värdelös på...
Svar
9
· Visningar
2 115
Senast: arizona
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
P
Western Jag tycker westernsadlar är en hel djungel, vill ni hjälpa mig? 1)Först bomstorlek, visst är semi-quarter smalast och sen kommer...
Svar
7
· Visningar
1 360
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025