Sadel till rak rygg

B

beachbunny

Någon som har förslag på bra dressyrsadel till en häst med ganska rak rygg???

Sv: Sadel till rak rygg

Morris and nolan och albion är av rakare modell.

Va bra! Har faktiskt kollat lite på den. Har ett vettigt pris tycker jag... Får nog prova en sån då.

Kentaur, Kieffer, Olympic, Bates och Jeremy Rudge vet jag har modeller som passar hästar med raka ryggar..

Har haft en olypmic jessica till en rak rygg, vet fler som har den just till raka ryggar:)

Vilken av globusarna menar du? :)
Har en pålle hemma med spikrak rygg och enorm manke (inte så mkt ryggmuskler än, men det kommer nog). Har en kloster schöntal modell äldre just nu men vill helst ha mer stöd åt mig själv än vad den ger. Så jag är nog i lite samma sits som TS :)

jag har crinclen testade även clic men den trivdes inte jag i annars så passade båda hästen...

Tack för alla svar!
Ska låna hem en globus click och en kentaur athen och prova.

globus och france premier har legat på min häst som har rak rygg.

jag har crinclen testade även clic men den trivdes inte jag i annars så passade båda hästen...

Så crincle passar hästar med rak rygg? Fick för mig att den var mer böjd än Globus övriga modeller? Den står nämligen högt på önskelistan! Men det dröjer till höst/vinter innan jag skaffar en ny...

Fyller på med Spalding Finesse som passar raka ryggar. (Gör reklam för en klart underskattad sadel.)

Vi har också en Kloster Schöntal modell äldre till två av våra unghästar. Upplevde också att vi behövde mer stöd samt en till hoppsadel för att kunna rida ut tillsammans i sommar. (Inte så kul att rida ut på en yster 3-åring i dressyrsadel och den andra hoppsadel är en Prestige som inte ger ngt stöd alls om de drar en brall.) Därför köpte vi en Kieffer Inn som jag upplever ligger bra på båda och man sitter som en smäck. Jag tror inte att det GÅR att ramla av med den :D

Jag hade en Olympic Jessica till min häst med extremt rak rygg.. De är sköna och bra prismässigt!

Jag håller med, har också haft en till en häst. Den var klart prisvärd i både kvalitet och känsla.
Skulle hellre valt den är många andra som tex kieffer:( som jag också haft, bedrövlig...

Provade clic'en när jag sökte hoppsadel och den va på tok för böjd :o Så den kan nog inte min häst ha som dressyrmodell heller (gissar att de är likadant uppbyggda)

Liknande trådar

Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·
Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
303
Fritid På gymmet har de raka pinnar av trä som är ganska långa. Jag skulle vilja ha en sån hemma då jag behöver det till några rehabövningar...
Svar
7
· Visningar
364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar