Min nya häst kommer nästa vecka och jag måste hitta en sadel till henne. Hon är en liten Islandshäst, 130 cm i mankhöjd, överbyggd med kort anläggningsyta. Hon blir något rakare i arbete, när hon travar lös syns inte överbyggdheten så mycket. Hon är för dagen omusklad och rund om magen. Hon kommer att bredda sig rejält när jag börjar rida henne.
Jag funderar främst på Ghost-sadel. Även Wintec och Tekna, men jag tror inte dem passar. Jag har ingen större lust att lägga några större pengar på sadel, då hon kommer att växa ut den fort. Max ligger på 6000. Jag köper gärna begagnad. Jag har varit i kontakt med sadelutprovare och kommer att ta ut en, om det inte blir så att jag köper Ghost-sadeln
Vilken sadel tror ni passar?
Jag funderar främst på Ghost-sadel. Även Wintec och Tekna, men jag tror inte dem passar. Jag har ingen större lust att lägga några större pengar på sadel, då hon kommer att växa ut den fort. Max ligger på 6000. Jag köper gärna begagnad. Jag har varit i kontakt med sadelutprovare och kommer att ta ut en, om det inte blir så att jag köper Ghost-sadeln
Vilken sadel tror ni passar?