Sadel till fullblod

Matilda

Trådstartare
Hej nu ska jag snart ge mig ut i sadel letar djungel, kommer självklart ta en sadelutprovare till hjälp men tänkte om jag kunde få ett litet hum om vad som skulle kunna passa min herre. Han har hög manke, svängd rygg (omusklad). Kan infoga en bild om jag kommer på hur man gör. Tack i förväg :)
mvh

Kan inte se bilden, men jag är väldigt förtjust i min Zaldi Star, passar min herre med svängd rygg och relativt mycket manke. :) Tyvärr måste jag sälja den då sitsen är för stor och inte passar mig. Förhoppningsvis kommer jag åt någon liknande med bättre sits. :)

Liknande trådar

Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
596
Senast: skiesabove
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: Barret
·
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka