sadel till fjording

Tussemaja

Trådstartare
Vad har ni som har fjordingar för sadel - westernsadel alltså... Vi har "blivit med" en äldre fjordinna som sambon ska luffa i skogen med men absolut inte i "vanlig" sadel...:eek: Vill inte behöva köpa nån ny men ska börja leta efter en begagnad av god kvalitet. Det kunde vara till hjälp att få tips på några olika märken och modeller.

Sv: sadel till fjording

Jag kan kanske tipsa dig imorgon då grannen ska ta ut Kai till sin STORA fjording. han är 148cm men mkt grov oxå.Dom ska prova bommar och sadlar.

Full q bom passar inte. Jag kan inte tänka mig att en arab sadel ligger bra var rädda om era hästar. Det finns rund skurena sadlar av många modeller. Min gamla sadel är arabsadel weaver trail och den passar inte nång grov fjording vilj jag lova.

Gärna tack!
Fast vår fjordinna är ca 148 och inte sååå groffsig. Jag provade min premier med haflingerbom på henne och den vara alltför vid.
Kruxet med sadlar till de här hästarna är att de (hästarna alltså) är så flacka utefter ryggen. Själva bomvidden i sig kan vara ok men vinkeln blir fel så det i värsta fall bara är bomkanterna som ligger an utefter ryggen.

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 060
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 575
Senast: Ceta
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 445
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka