sadel hjälp SNÄLLA !!!

martinique

Trådstartare
Håller på å leta sadel till min kallblodstravare å e vilse i denna sadel värld. Han e ganska liten 150 cm hög å har en kort rund rygg me mycke manke. just nu rider ja i en barbacka sadel då ingen annat passar. Allt ja provar på honom glider fram å läger sig på bogarna å sadlar ja lite långt bak hamnar sadel gjorden mitt på magen typ :confused:
Han har en Väldigt stötig trav så han e svårt att sitta på kan man me hjälp av en sadel me djup sits å bra stöd kanske få en liten hjälp på traven kanske ??? Jobbar självklart mycke me å kunna sitta ner på han men de skulle ju inte va helt fel med en sadel som hjälper till lite. nån som har nå bra tips på vad för sadlar som kan tänkas va aktuella å titta på ? skulle ju helst ta ut en sadel provare men alla ja hittar finns bara i södra sverige hur hittar man en här i umeå ? har ni tips på nån så pm gärna :) hur räknar man ut bomvidd så man beställer rätt ? vart många frågor de här :smirk:

Sv: sadel hjälp SNÄLLA !!!

jag kan inte svara på din fråga, men jag tror det blir lättare för dom som kan om du beskriver hyr ryggen ser ut, rak sväng osv, eller om du lägger bilder :)

Sv: sadel hjälp SNÄLLA !!!

har en bekant som har en rätt bred kallblodstravare med manke o hon har en horsehead capricorn i vid som hon säger passar. Finns en liknande tråd som också skapades idag, läs de svaren också för det va också en bred häst som behövde sadel det gällde.

Liknande trådar

R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 768
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej gott folk Har ett sto som är på väg att ge mig både blödande magsår och hjärnblödning. Hon är varmblod 5 år, aktiv i trav Kort...
2
Svar
21
· Visningar
2 783
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset