Sådär ja

martha

Trådstartare
Nu är hon "inreggad" min lilla Coup de Grace ...Nu är det bara att hålla tummarna för att resten kommer att gå bra med fejden mellan mig o hingstägaren ang uppfödarskapet :devil:

Coup de Grace = Nådastöten :angel:

Sv: Sådär ja

Fint namn, Martha!

Själv har jag total idétorka. Kommer inte på ett lämpligt franskt namn till Jeanbat-ungen. Jag kommer väl få betala extra avgift för att jag inte skickar in i tid. *fniss* Hon verkar för övrigt bli mörkbrun nu när fölpälsen faller av. :love: :love:

Vilka namn tog du till din Jeanbat-flicka, Naffa?

Och har ett namn som man minns när man vet bakgrunden!

Ja just det :D och jag ska passa på att tacka dig än en gång till att jag hade llite "bakomryggen" innan bråket blev ett faktum...:bow:

Namnet var ju också lite underligt då STC ville jag skulle skicka in papprena, och jag hade ju som inte ens TÄNKT på ett namn men skulle "bara" skriva nåt....kommer inte ihåg VAD jag letade på men helt plötsligt FANNS bara namnet framför mig på skärmen :rofl: och att innerbörden var rätt gjorde ju inte ont..Betydelsen KÄNNS maskulin men namnet SER feminint ut....

Så nu får vi se vad vi ska kalla henne också :D
K(C)opa.... betyder typ Pucko där jag bor :rofl:

Lite likt mitt men ändå lite fräckt tycker jag

Coup d'état

Svensk översättning
statskupp (substantiv)
plötslig (och olaglig) förändring i statsformen

Jag har ju fött upp en som heter Olympic Grace...iofs så kallade vi henne för "bompa" :rofl: ( Bolibompa när vi var seriösa :angel: )

Fint namn, Martha!

Själv har jag total idétorka. Kommer inte på ett lämpligt franskt namn till Jeanbat-ungen. Jag kommer väl få betala extra avgift för att jag inte skickar in i tid. *fniss* Hon verkar för övrigt bli mörkbrun nu när fölpälsen faller av. :love: :love:

Vilka namn tog du till din Jeanbat-flicka, Naffa?

Några franska namnförslag:
Araignée = spindel
Ma Lisière = mitt skogsbryn
Fille de Soie = sidenflicka
Culotte de Peau = ridbyxor
Sequelle = ramsa
Caresse = smekning

Själv har jag total idétorka. Kommer inte på ett lämpligt franskt namn till Jeanbat-ungen. Jag kommer väl få betala extra avgift för att jag inte skickar in i tid. *fniss*

Man kan skriva "vad som helst" och skicka in, det går att ändra gratis, utan problem fram tills lite innan frysmärkningen. :idea: De är ändå inte registrerade med namn innan dess.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
513
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 368
Senast: Enya
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 514
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 211

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka