Sacred Spirit

H

Half moon

Någon som har avkommor efter honom? Bilder? Något att satsa på? Har inte ens tittat åt hans håll pga det låga priset för hans tjänster... det brukar bero på något....Men när jag tittade närmre på hans stam så är det inte så tokig halvbror med Rite on line. Om han fått samma chanser som RTL hade han lyckats lika bra? Vad tror ni...

Sv: Sacred Spirit

Någon som har avkommor efter honom? Bilder? Något att satsa på? Har inte ens tittat åt hans håll pga det låga priset för hans tjänster... det brukar bero på något....Men när jag tittade närmre på hans stam så är det inte så tokig halvbror med Rite on line. Om han fått samma chanser som RTL hade han lyckats lika bra? Vad tror ni...

Våra goda vänner har en avkomma efter honom. Jättefin och självständig som bara den. Tillgiven och växer jämnt och propertioneligt.

Tycker absolut inte man ska gå efter priset på hingstarna, utan se hur hingsten i fråga är, stam osv. Vi har själva tagit många avkommor med "billiga" hingstar. Och fått jättefina avkommor.

Beror väl på om man vill ha säljbart eller inte till ett högre pris (å andra sidan är det svårt att sälja överhuvudtaget i dag).

Jag tycker personligen Sacred Spirit är minst lika intressant stammad som Rite On Line. Tycker inte heller att han fått det bästa avelsmaterialet (troligen för att han är så billig). Han har mest betäckt hingstägarens egna ston och denna har kanske inte riktigt haft tiden att träna upp dessa. Remiracle här på Buke använde honom på samtliga sina för några år sedan, de är väldigt nöjda med avkommorna vad jag vet...

Vi har fött upp tre st efter honom. De är två år iår! Trevliga å lätta att hålla på med. Gått premie under juni-juli, travsäkra och förståndiga!

2majbanan2.jpg
[/IMG]
Midnight Jaguar har min pappa, Bild tagen 6maj, görsta gången i sulky. Hon var 161cm i början av juni, inte mätt sen dess.

Lollanpremie.jpg

Miss Lollapalooza finns hos Klaus Kern, bild när hon gick premie.Vet inte hur stor men runt 160

DSC03754.jpg

Hot as Ice finns i boden, Bild tagen av ägaren Monica Jonson Han var 154 sist ägarna mätte.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 589
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag har ett dilemma och känner att jag behöver fler perspektiv. Jag har en häst som ser väldigt irriterad ut när jag ber om trav eller...
Svar
4
· Visningar
2 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka