Så vilka tävlingar ska ni rida 2006?

K

KESO

Hur ser er planerade säsong ut?
Alltid kul att se vilka som ska till samma ritter:)

Sv: Så vilka tävlingar ska ni rida 2006?

Ska börja med Nybygget 50km
sen Filipstad 50km (ska rida Folksam Cup så inte så konstigt)
Hökensåsritten 50km,
och Vasaritten 50km och sista får bli Sydnärke 50km.

Längtar massor.........:d

Isabella

Göinge
Greve
Rökulla
Simlång
Ja, vi tar tar ungefär samma som i fjol.
// Linda

Om alla får vara friska och hela (och jag hittar grommar till ritterna!)är önskelistan denna med 3 hästar:

Mösseberga 50T
Vedema 80T
Dronninglund ?
Tjust 50T ?
Göinge 120T
Dacke 80T
Albertslund DK 60T
Fornboda 120T
Rimboritten ?
Rökulla eller Ekenäs 80T eller 50T
Billinge 80T
Vrenstedt DK 120T
Stenlille DK ?
Simlång 100T

Just nu så ser väl planen ut såhär:
Nybygget T50
Ekenäs T50
Karoliner T80
Tingstäde T80

Sen så kan juh vad som helst hända.:crazy:

Jag ska debutera med Nisse så det blir nog:
Hearitten 40CR
Filipstadsritten 50CR
SydNärke 50CR
(Ev. Fornaboda 50CR Beror på)

Keep on Dreaming skrev:
Jo dom hade så himla fint väder där:rofl: :rofl: :rofl:

Men bedrövligt dåligt med bensinmackar....:smirk:
Inte underligt att vanligt folk måste cykla omkring på den ön.:angel:

om allt blir som man hoppas hade vi tänkt rida:

vedemaritten cr50 eller t50
dackeritten t50
karolinerritten t50
simlångsritten t50

:bump:

Jag tänkte ta Nybygget, Kinnekulle och Filipstad.
Unghästen (-00) hade jag tänkt skulle gå Dackerittens unghästklass, men eftersom den ryttare som rider honom inte får rida pga propositionens utformning så skippar vi det. Tyvärr....

Ja, "tyvärr" kan man verkligen säga.
Jag tycker det är rätt uselt gjort av arrangerande klubb att bestämma att bara för att man inte har ridit ett visst antal tävlingkilometer, så är man inte en tillräcklig duktig ryttare för att lotsa en sexåring runt 80 km. För det är så jag tolkar det. Väldigt trist att bli bortpetad sådär.

Nu har ju klubben dragit tillbaks proppen för revidering, och jag hoppas verkligen att de har tagit sitt förnuft till fånga och tar bort 450-kilometersgränsen.
Bara för att man inte har haft möjlighet att tävla i flera år betyder det inte att man är en omdömmeslös idiot som kommer rida skiten ur sin häst, eller att man inte känner den. Man kan ju ha tränat upp hästen, men eftersom den bara är sex år, inte hunnit tävla.

Usch, jag blir så upprörd när jag tänker på det, och skulle tycka det var intressant att få veta hur arrangören resonerar.

/Josefin

eeh, dum fråga... men jag har letat överallt. var finns propparna? jag måste vara alldeles blind..... :crazy:

Propparna ligger på distanslistan.com och antagligen på förbundets sida också. Nu har för övrigt Dackarittens nya propp kommit ut också, med nytt datum, men med samma taskiga regler.

tack!:bow:
haha, jag har varit där å kollat flera ggr utan att ha sett dem!
glasögondags tror jag!

Ja detta blir ju första tävlingsåret för min 6 -åring. Så jag tänkte börja med Mösseberga 50 sen Dacke 80 (det blir inte i unghästklassen eftersom jag inte har några 450km i baken) Dessutom debut för min egen del på 80 km! Sen blir det lite knepigare.... Ev en tävling i danmark 60 km i juli eller Billinge 50 eller 80 men det ligger väldigt nära VM i Aachen och dit tänker jag åka för att se lära och hjälpa till....Sen vill jag rida Simlångsritten 80 km. Men det vill ju till att jag hästen är friska...Detta är iallafall planen!

Kan du ge dig till tåls lite så kommer också propphäftet med nästa nummer av Distansryttaren. (Symposiedeltagarna får den först!)

Ingen som ska rida Härjedalsritten? Det är verkligen en kanonritt och det är många klasser att välja på. Dessutom är det NBM i år och det kan vara roligt att se.

Jag vill rida Svegsritten 65 km
Rönninge ? km
Härjedal 95 km
Vasa 80 km
ev. Karoliner 120 km

/Camilla

Galadriel skrev:
Propparna ligger på distanslistan.com och antagligen på förbundets sida också. Nu har för övrigt Dackarittens nya propp kommit ut också, med nytt datum, men med samma taskiga regler.

Nytt datum?
Både Svrf och distanslistans propp har 10 juni som datum, dvs samma som tidigare???

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 045
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar