Så var första "riktiga" tävlingen avklarad - å vi överlevde! :-)) (OBS - Bilder!)

Snoffan_03

Trådstartare
Kunde inte stå stilla i ngn av de 4 halterna i dressyren så där vart det bakläxa... Å lite missar här å var från förvirrad kusk som glömmer banan osv men på det hela taget är vi toknöjda förstås! 4a i dressyren, 2a i precisionen å 2a i maraton vilket gav ett slutresultat som total 2a. :banana:

Lite bilder förstås:

Dressyr 1 juni:
IMG_3362bc.jpg

IMG_3386bc.jpg

Precision 2 juni:
IMG_3635b.jpg

Omkörning:
IMG_8181bc.jpg

Å maraton 3 juni:
VM-Porten
IMG_8196bc.jpg

IMG_8197bc.jpg

Hagen
IMG_8208b.jpg

IMG_8215bc.jpg

Hoppas ni andra som var med är nöjda med dagen, såg många jättefina ekipage där! Å den klassiska bondbrännan fick man med sig hem oxå... :p

Nu är det utställning på onsdag som gäller. Tänk vad skönt att bara packa typ en borste å ett träns så är man klar för avfärd!!

Ha det gött alla där ute!

//M

Sv: Så var första "riktiga" tävlingen avklarad - å vi överlevde! :-)) (OBS - Bilder!)

Jättefina bilder och grattis till andraplatsen!

Dreglar över den franska bröstan, ser verkligen fram emot att få hem den...

Sv: Så var första "riktiga" tävlingen avklarad - å vi överlevde! :-)) (OBS - Bilder!)

Grattis!!! :bump: :bump: :bump:

Vilket fint ekipage ni är :love:

Är oxå sugen på en fransk brösta, men jag får samla ihop lite pengar först...

Grattis till placeringen! :banana: Ni är jättefina, jag blir så kör-sugen när jag ser sådana här bilder. Synd att jag lagt allt på hyllan...

Jättefina bilder och grattis till andraplatsen!

Dreglar över den franska bröstan, ser verkligen fram emot att få hem den...

Tack så mkt! Blir lite suddigt på lång avstånd (dressyren) med en liten fjollkamera. :p

Jo som sagt, jag är toknöjd med bröstan å vi fick beröm för den i funktionskontrollen inför maratonkörningen så helt fel kan den ju inte vara.

//M

Grattis!!! :bump: :bump: :bump:

Vilket fint ekipage ni är :love:

Är oxå sugen på en fransk brösta, men jag får samla ihop lite pengar först...

Tack mkt! Kan ju säga att det inte är många som kallar henne russ... "-Jaha, här kommer en liten hafliger ser jag..." får vi höra stup i sekunden. :D

//M

Nej, fel tror jag inte att den är. Inte ens lite :) Den är det ultimata för mina ponnys iallafall :)

Grattis till placeringen! :banana: Ni är jättefina, jag blir så kör-sugen när jag ser sådana här bilder. Synd att jag lagt allt på hyllan...

Tack så jättemkt! Förstår hur du känner, har suktat i 2 år på att få vara med å nu är vi här... Äntligen! Men oj vad slut man blir efter en sådan här helg! Men det kanske blir bättre även med det när man får lite mer rutin... :D

//M

Tack mkt! Kan ju säga att det inte är många som kallar henne russ... "-Jaha, här kommer en liten hafliger ser jag..." får vi höra stup i sekunden. :D

//M

Ja men hon ser ut som en liten flinga :love:

Vad blir er nästa tävling då?

Lagserien omg 2, 17 juni på J-berg. Sedan blir det ett par veckors vila innan vi börjar ladda upp för en precision den 15 juli på Gotland och därefter Bollnäs sista helgen i juli. Om ekonomin går ihop förstås... Det är mkt man vill. :crazy:

Å ni då?

//M

Kul att du skall åka till Gotland o tävla, jag hade gärna gjort det om jag bara hade råd. Jag får åka hem till ön utan häst istället. Skall du dit på SM:et?

Jag skall tävla i helgen, den första omgången i seriekörningen D+P i Vinslöv. Sen blir det Tjolöholm den 7-8 Juli. Har nog tänkt att hinna med två lok lätt klass i höst oxå, Sösdala o Åsbo. Om jag har råd...

Kommer nog inte dit å tittar på SM:et men passar på att leta fram lite att "roa" sig med i sommar när vi ändå är på ön i 14 dagar på semester (Snoffan ska med förstås! :D). Hittills har jag hittat ett 2 dagars körläger, 1 utställning och 1 precisonstävling. :banana:

Å på tal om utställning så var vi på en sådan igår å (OBS - Skrytvarning! :p) hon fick faktiskt 43p å vart BIR samt BIS Reserv av ca 80 anmälningar av olika raser... Min lilla fina Snoffa! :love: Kul oxå att hennes enda helbror (2 år) blev Unghästchampion - Russ. :)

En bild på dem från aug förra året (Exact till vänster å Pärlan till höger):
ExactvsPrlan.jpg

Tänkte ev hinna med en lokal till i sept (Åkerbo) men som sagt, hänger lite på ekonomin som vanligt...:crazy:

Hoppas att din säsong blir bra iaf, ni är iaf jättefina du å din flinga! :)

//M

Grattis!
Himla fina och ser så kul ut! :banana:

Såg dig köra! Kul att se! Du körde verkligen fint...
/M

Kul att du har hittat så mycket på ön på två veckor. Vem är det som skall ha körlägret? Vart skall du bo någonstans? På onsdag åker jag hem några dagar, men utan Anton.

Grattis till de fina resultaten på utställningen!!!

Oh vilken härlig bild!:love::love:

Och SNYGGT matchat! Det får ni en klar 10:a för;)

Grattis!

Tack! Jo, den bilden vart rätt OK! Groomens sambo som håller i kameran ("zorpen" här inne). :p

Overallerna är från mitt förra (hund)liv :D resten har vi "samlat på oss" vart efter under de 2,5 åren jag haft Snoffan å väntat på att få starta någongång...:p Ser just att jag har en RÖD(!!) :eek: vattenflaska i vagnen, måste ändras på till nästa ggn! :D

//M

Såg dig köra! Kul att se! Du körde verkligen fint...
/M

Supertack! :o Försöker att vara effektiv men ändå schysst mot ponnyn som är ung. I VM-porten tex valde vi att köra runt men såg hur "alla" gick hindret med tok mkt trixande i mitten. Vi vart dock snabbast runt i det hindret i vår klass trots rundkörning...

Grattis själv till fina insatser med bägge dina djur!

//M

Kul att du har hittat så mycket på ön på två veckor. Vem är det som skall ha körlägret? Vart skall du bo någonstans? På onsdag åker jag hem några dagar, men utan Anton.

Grattis till de fina resultaten på utställningen!!!

Det är genom Marie Ågren jag fått nys om lägret men datum är inte riktigt fastställt ännu så jag hoppas att det iaf blir inom den tid vi är där. Var andra datum tänkt för lägret från början men det blev ändrat. Det kommer iaf att vara i Gropen i Stånga och vi bor där vi bodde förra året hos Carina & Thomas på Asa Islandshästar i Lojsta så det är ju inte så längt därifrån. :)

Vart på ön håller du hus när du är där?

//M

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen
  • Utbilda själv
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar

Tillbaka