Så....Tom...?

Fibusen

Trådstartare
Känner mig så tom, slut på ork, slut på energi, så oerhört trött och matt. Vad gör man när allt bara känns bläää?

Senast ändrad:
Känner mig så tom, slut på ork, slut på energi, så oerhört trött och matt. Vad gör man när allt bara känns bläää?
Lägg dig i sängen, Drar täcket över huvudet , drar ned rullgardinen och sluta tänka eller tänk på en ström med vatten, en Bäck , eller stängselhoppande får. Jättelänge. Gå upp och hämta mat. Gå och lägg dig sedan igen. Lycka till.

Och jag säger tvärtemot @tara , gör saker. Finns det en enda sak som får dig att känna lite, gör den. Och om det är vackert väder, försök göra något ute... För många(?) kanske det funkar att lägga sig och dra täcket över huvudet, för mig är det en fälla jag får jättesvårt att ta mig ur i alla fall.

Det finns olika stadier av "blä", en del blir bättre av att ta det lite lugnare en dag. Stanna i sängen titta på en tvserie, äta godis och skita i allt en stund.

Andra nivåer kräver mer insats, att träffa människor som man mår bra och kan skratta tillsammans med. Rida/ta ut sina hundar/barn en sväng i snön och andas frisk luft tillsammans.

Om allt verkligen känns blä efter det så börjar det bli dags att prata med någon. En god vän som man litar på och som kan lyssna på "bläet" och kanske komma med nya synvinklar, eller tom praktisk hjälp för att allt ska bli lite mindre "blä".

Hjälper inte det tycker jag det är dags att vända sig till mer proffisionell hjälp för att komma ur känslan.

Sen är det så klart viktigt att försöka identifiera var "bläet" kommer ifrån. Är det en yttre faktor, tex jobbet, så är det bra att börja fundera på hur man ska gå vidare för att ändra "blä" till "yeah!"

Ta hand om dig!

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
621
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 669
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
787
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka