Så skönt när allt löser sig..

Raven_

Trådstartare
Ni har säkert läst om att jag blivit tvungen att välja att omplacera Boss. Trodde faktiskt att hoppet var ute.... :(

MEN! Boss ska få flytta till landet! jag är sååå glad för hans skull, det känns verkligen som att vi gör rätt. han kommer komma bort från stressen här, slippa alla som springer i trappen, hundar överallt, folk som skriker utanför osv osv.
Tjejen som förhoppningsvis tar över honom verkar urmysig. Hon har haft doberman hela sitt liv o verkar ha erfarenhet av "komplicerade" hundar. Hon kommer o hälsar på nästa vecka, och om allt går vägen så hämtar hon honom kort därpå.
Det känns som att han kommer få det så otroligt bra hos henne. Springa hela dagarna o lufsa runt i skogen så mycket som han bara orkar. Det är ladugårdar överallt med kossor o höns..:bump:

Och nu vill jag bara fråga er med erfarenhet av att omplacera hundar, vad ska vi tänka på? Självklart har vi berättat om hans temperament o problem vi har med honom och allt sånt, men jag tänkte på annat. Typ om man ska skriva nån sorts kontrakt lr dylikt?
Ska hon ta med referenser lr så? Jag vill veta så mycket som möjligt innan han flyttar.

Sofie
 
Sv: Så skönt när allt löser sig..

kontrakt är bättre än bäst att ha om det kniper i framtiden... :)
kul att du hittat ett bättre hem åt honom!
 
Sv: Så skönt när allt löser sig..

Jag skulle absolut ta referenser om det var någon jag inte kände innan! Och jag skulle helst vilja att den tilltänkte ägaren kom hem flera gånger och lärde känna hunden ordentligt innan det var dags för flytt. Det är ju bra för hunden om den nya ägaren vet vilka kommandon du använt tex. Hur du brukar göra i olika situationer. Kan bara säga att jag ganska nyligen placerat om en hund, och både jag och den är nog nöjda! Man är inte så oumbärlig som man ibland vill tro...
 
Sv: Så skönt när allt löser sig..

Hej!
Jag har också positiva erfarenheter när det gäller omplaceringar, har omplacerat en hund själv för ett antal år sedan och dessutom tagit emot två omplaceringar och allt har gått jättebra. Tycker det är viktigt att ha klara papper på allt så det inte blir nåt strul framöver. Vill inte "skrämmas" men det gäller att vara försiktig när man ska omplacera sin hund, lägger in en viktig länk: http://baksidan.atspace.com
Lycka till!
 
Sv: Så skönt när allt löser sig..

Ett köpeavtal ska skrivas, där du specificerar eventuella problem hunden har.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 279
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp