Så nöjd!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Montéryttare
  • Startdatum Startdatum
M

Montéryttare

Jag måste bara dela med mig, är så glad när hästen äntligen funkade till 100% under sadel. Har värsta stress-monstret till märr, började rida för 3 månader sen... Första gångerna går inte ens att beskriva, men jag nästan grät av ilska :eek: , allt gick åt skogen, inget stämde(galopperade, försökte sticka/skena, ryckte slängde o skutta hit o dit)... Nu har jag jobbat MASSOR med psyket på henne och gjort massa förändringar i utrustningen(rakt-gummibett, inget i öronen halv-lös nosgrimma,martingall, dubbla tyglar osv). I jobben går hon med faxen bett, tungband, spärrgrimma, gummi-huva o är het som en spis... Men sist sa dom att hon blivit mycket bättre. Och idag joggade vi två varv utan problem samtidigt som folk värmde. Hon lyssnade hela tiden och skrittade flera varv o gjorde halt när jag bad om det :banana: Är så lycklig så det går inte att beskriva! :love:

Sv: Så nöjd!

Visst är det underbart när det helt plötsligt trillar på plats... :idea:

Grattis till att arbetet gett utdelning...

/// ghost

ghost skrev:
Visst är det underbart när det helt plötsligt trillar på plats... :idea:

Grattis till att arbetet gett utdelning...

/// ghost

Ja det är så lustigt, när man rider in så sitter det där snea flinet på läpparna, å allt känns så lätt o regnet är så härligt helt plödsligt! :D

kul! Är ju bara så roligt när man märker resultat efter allt slit man lagt ner, alla dessa timmar och tårar, för en liten stunds lycka. :love: Hoppas att pållen börjar visa det på banan med!
en fråga bara, var sätter du den andra tygeln om du rider med dubbla tyglar på rakt gummibett? eller har du hävstång med?

PiperGarden skrev:
kul! Är ju bara så roligt när man märker resultat efter allt slit man lagt ner, alla dessa timmar och tårar, för en liten stunds lycka. :love: Hoppas att pållen börjar visa det på banan med!
en fråga bara, var sätter du den andra tygeln om du rider med dubbla tyglar på rakt gummibett? eller har du hävstång med?

Jag har testat tusen o åter olika metoder.. Nu är det ingen hävstång. Bara "milt" gummiklätt-rakt bett med dubbla tyglar. Har en vanlig tygel som går igenom martingallen, sen har jag stegtyglar med irrländskmartingall på... :d

Senast ändrad av en moderator:

PiperGarden skrev:
lite "julgrans-syndrom" alltså? :D :rofl:

Jajjamensan.. sa just det att här huvudlaget (nästan) väger mer än sadeln, då kanske man kan kalla det problemhäst.. :D :rofl: :rofl:

:rofl:
fast hade jag haft ett huvudlag som (nästan :p ) vägde mer än sadeln hade jag nog börjat fundera på var problemen egentligen sitter... sååå mycket problem får inte plats i en mun... fast det här fallet är det ju en lätt sadel, men vissa fall funderar man ju på... :cool:

PiperGarden skrev:
:rofl:
fast hade jag haft ett huvudlag som (nästan :p ) vägde mer än sadeln hade jag nog börjat fundera på var problemen egentligen sitter... sååå mycket problem får inte plats i en mun... fast det här fallet är det ju en lätt sadel, men vissa fall funderar man ju på... :cool:

Jo jag vet var problemen sitter... i skallen, o det tar tid o jobba bort. Hon har 500´på sig, o har vart hos många tränare, men nu börjar dt bli bra..riktigt bra :o :D ;)

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 286
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 407
Senast: cassiopeja
·
C
Hästmänniskan För ca. 3-4 veckor sedan var jag med om den allvarligaste ridolycka jag varit med om hittills. Jag jobbar som hästskötare och...
Svar
17
· Visningar
5 632
Senast: Seabisquit
·
Hästvård Som rubriken lyder, veterinären och hovslagaren har delade meningar angående min ponny. Enligt hovslagaren ska hästen skjutas. Hästen...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 399
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025