Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Där håller jag inte med dig. Det är främst i mörker man har nytta av snöns reflekterande av det ljus som finns. Fullmåne och snö är en utmärkt kombination!Snön lyser upp bara när det är sol, typ 2-3 timmar om dagen under den mörkaste tiden, om jag inte minns fel (inte varit i norr sen 2002 så har väl förträngt det).
Gör jättestor skillnad även när solen inte lyser. man ser faktiskt var man går när snön ligger + att det blir som på dagen när det är månsken.Snön lyser upp bara när det är sol, typ 2-3 timmar om dagen under den mörkaste tiden, om jag inte minns fel (inte varit i norr sen 2002 så har väl förträngt det).
Jag tycker inte jag har så mycket nytta av dagsljus när jag skall sova
Jag tycker inte det blir helt mörkt nattetid. Det mörknar fram till kl 3 ungefär, sen blir det ljusare men helt mörkt är det ju aldrig sommartid.Älskar våren så som den är i Sthlm, vill ha det mörkt på nätterna för att kunna sova
Ser på sändningen från prinsbröllopet och slås av hur MÖRKT ni har det i södra Sverige nu... :-O Era stackare... Skönt att bo där det ännu är dagsljus i minst en timme till! :-D
Visade de bilder från södra Sverige under bröllopet?
Allt söder om Dalälven är södra Sverige.Visade de bilder från södra Sverige under bröllopet?
Tja 90 mil söderut är väl södra Sverige. Jag tar @Mia_R citat lite längre. Allt söder om Jävre är Skåne.Visade de bilder från södra Sverige under bröllopet?
Tja 90 mil söderut är väl södra Sverige. Jag tar @Mia_R citat lite längre. Allt söder om Jävre är Skåne.
Jag är helt enig, förutom att det saknas bokskog norröver. Den hade jag saknat om jag flyttat upp igen!Jag önskar ibland att jag skulle kunna trivas långt upp i norra delen av landet; det finns så många stora härliga hus och gårdar, såna vackra vidder och härlig natur. Trivs ofta bra ihop med människorna norröver också. Men våren kommer för sent, sommaren är för kort, hösten kommer för tidigt, vintern är för lång och så all denna snö. Livet är lättare och friare söderöver; mindre vedkånkande, mindre plogning/skottning, mindre klädbök, längre odlingssäsong.
Det är ett dilemma.