Så jäkla dumt..

Koltinna

Trådstartare
Nu har jag klantat till det. Läste om olika preventivmedel för ett tag sen och hittade [URL="http://preventivmedel.nu/preventivmedel/amningsmetoden/"[/URL]. Tänkte att det borde gå att ha oskyddat sex till efterkontrollen, och vi hade sex för 1-2 veckor sen och sambon kom i mig. Lilltjejen är bara 8 veckor och jag har fortfarande lite avslag kvar.
Sen när jag pratade med barnmorskan så säger hon att denna metod är mycket osäker och att man har oftast lättare att bli gravid efter att man fått barn. Så nu är jag orolig att jag skulle kunna vara gravid igen :eek:

När kan jag tidigast testa mig för att få ett säkert svar?

Sv: Så jäkla dumt..

Min mens kom tillbaka ca 6-7 veckor efter och har vart regelbunden som vanligt därefter. Avslaget avstannade nästan helt och sen fick jag mensen direkt efter. Min bm trodde mig inte först, hon hävdade att det inte var möjligt eftersom jag helammade men när jag räknade dagarna tills nästa så stämmde det precis.

Jag skulle ta ett test nu om jag var du och är det negativt så ta ett till om 3 veckor eller så. Kommer inte ihåg vad det var bm sa till mig exakt hur lång tid det skulle gå mellan dem men ngt sådant var det. :)

Ja enligt WHO ar det 98% sakert, men ni verkar ju tillhora de 2%! Eller viva i alla fall.

Koltinna du borde kunna testa tva veckor efter ni haft sex. Hur lang tid tar det forresten for "de gamla" gravidhormonerna att ga ur kroppen? Finns det nagon chans att testa positivt for den bebisen som ar utanfor magen liksom?

Men du, man ska absolut inte ha oskyddad sex om man har avslag kvar ..

Här fick vi tom rådet att inte ha sex alls förrän avslaget var över, men det sägs olika om just detta, vissa säger att det är okej om man har KONDOM på :)

Som _Viva_ skriver, ta test nu och visar det negativt så vänta 3 veckor och testa om ..

FUSK!

Jag vill också ha mensen tillbaka (läs ägglossning), ge mig, ge mig, ge mig....gaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sorry för trådkap

ts: Ta ett test nu och sen ett till om några veckor och använd kondom hädanefter. Inte bara för att du inte vill bli gravid igen utan också för infektionsrisken i och med att du har avslag kvar (som Cala skrev.

Troligtvis är du inte gravid, men man vet ju aldrig. Du kanske tillhör dem som får tillbaka ägglossningen direkt. Här har vi haft oskyddat sex sen My föddes för 8 månader sedan och inte fan är det någon bebis i min mage för det.

//Julia - som inte alls är frustrerad och otålig

Jag skulle ta ett test nu om jag var du och är det negativt så ta ett till om 3 veckor eller så. Kommer inte ihåg vad det var bm sa till mig exakt hur lång tid det skulle gå mellan dem men ngt sådant var det. :)

Är det inte bättre att vänta med att testa mig om 3 veckor istället då, om jag endå måste testa igen om 3 veckor?

Är det inte bättre att vänta med att testa mig om 3 veckor istället då, om jag endå måste testa igen om 3 veckor?

Jag förstår inte varför du skulle behöva vänta tre veckor. Ägglossning har man ju två veckor innan mens, och man kan väl testa sig bara några dagar efter utebliven mens?

Om ni hade sex för två veckor sedan, borde du ju kunna testa om några dagar.

Men jag funderar oxå över det som vindvissla skriver om eventuella hormoner från förra graviditeten. Men just den typen som ger utslag på testen är väl som högst i början av en graviditet? Eller ökar de igen mot slutet...? Minns inte längre...

Men vissa är ju låg-hormonare så därför tipsade vi om att ta ett test rätt omgående och är det negativt så kan man testa igen om ex 3 veckor :)

Men jag funderar oxå över det som vindvissla skriver om eventuella hormoner från förra graviditeten. Men just den typen som ger utslag på testen är väl som högst i början av en graviditet? Eller ökar de igen mot slutet...? Minns inte längre...

Så det finns alltså en risk att det visar positivt utan att jag är gravid?

Det är ju det dom funderar över, men jag tror inte att du kan ha kvar så pass höga hormonhalter från din förra graviditet så att det kan ge utslag på ett gravtest nu.

Men för säkerhetsskull kanske du ska ringa till din barnmorska och höra efter, du kanske får lämna blodprov där dom fastställer om du är gravid eller ej då ?!

Ja det ar sant, de ar nog som starkast i borjan av grav. Vissa kan ju till och med testa negativt i slutet av graviditeten trots att de ar jattegravida.

Har du gjort nat test an Koltinna?

Jag testade positivt 8 dagar efter befruktning. Så man kan testa tidigt om man är nervös.

Liknande trådar

Kropp & Själ jag har efter 9 års uppehåll från allt vad preventivmedel heter nu blivit övertalad av barnmorskan att börja käka mellanpiller (som de...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
16 128
Senast: Soffan74
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 929
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 404
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka