Sv: så har man blivit...
Jag ska hämta hem ett fullblodssto nu i veckan, 3 år gammal e. Funambule. Det är bara att hoppa upp och rida, ska bli så skönt, är lite trött på det här med inridning nu, det har varit unghästar för mig hela tiden. Så nu får hingstarna stosällskap i stallet. Har bestämt mig för att ha 2 fullblod och 2 araber, Genberg har riktigt bra material, har bokat 2 besök men fått ställa in båda gångerna, senast idag, morr
. Ibland önskar man att man va anställd istället för egen, det har varit grymt krångligt de senaste veckorna.
Men jag SKA dit och titta på hans hästar, han är väldigt seriös i sin avel och har hästar med mkt galoppblod i ådrorna, och av hög kvalitet dessutom. Bästa förutsättningarna med andra ord.
Nu väntar jag med spänning på att stoet ska hämtas, jag som inte haft sto under hela min hästkarriär! Men någon gång måste bli den första. Hon har vilat en månad pga skenben men är innan dess regelbundet riden och i kondition, det händer i så mycket med den på en månad. Fungerar allt bra räknar jag med att kunna kvala henne om några veckor. Det bästa är nog att hon inte har något namn, jag får alltså döpa henne själv, och hon sägs vara riktigt hård i psyket men aldrig elak. Därför klingar ett namn redan i huvudet, men det återstår att se om hon lever upp till det, hellre en tuff häst än en som är vek. Det är lättare att arbeta med tuffa hästar, och en utmaning. Än så länge har jag alltid vunnit över de hästar jag kommit i kontakt med. Så detta skall inte bli någon match, trägen vinner!