Sv: Så glad
För massor massor med år sedan så hade jag en ponny jag hyrde under sommaren, jag hoppade inte men han trampade på en bom och gick omkul framåt och gjorde liksom en kullerbytta, jag flög rätt fram och skrapade mig lite. Men rädd var jag, länge, varje dag i kanske en vecka hade jag ont i magen när jag red hästen. Men jag vågade aldrig säga något till mamma och det kanske var tur för hästen (som var världens klippa) var ju precis som vanligt och byggde upp förtoendet för hästar igen.
För något år sedan skulle jag starta en 1,10 och min häst gick jättefint på räcket men vägrade på oxern, gång på gång stannade han och jag började undra om något var fel (han vägrade ALRIG) jag gjorde dock en ny anridning och kände den här gången att jag hade bjudning, dock falsk bjudning
så jag flög av rätt in i hindret och rev både bommar och stöd. Hade grymt ont i ena benet och lite i ryggen, men jag var glad att jag hade säkerhets väst
.
Nu började jag allvarligt fundera på om något var fel på min häst, jag blev uppropad i speakern att jag var nästa in på banan, jag red bort tid, skakig och grusig och tänkte om min häst var halt, hade en spricka någonstans eller vad det kunde vara, jag beslöt mig dock för att gå in, men om han var det minsta tveksam på hinder nummer ett skulle jag gå ut.
MEN tror ni inte hästfan klipper varenda hinder som han aldrig gjort annat, vi fick en eller två rivningar men dom skyller jag på mej. jag var ju rätt skakig och osäker. Jag fick aldrig någon förklaring till varför min häst gjorde såhär, han gjorde aldrig så igen och jag hade kvar honom ungefär ett år efter "olyckan".
Så alla ni som ramlar av i samband med hoppning! UPP IGEN!! Det är ingen som säger att ni måste fortsätta hoppa höga hinder, börja lågt, se till att du litar på den hästen du rider. Och bara för att man hoppar upp EN gång direkt efter att man ramlat och hoppar ett språng btyder det inte att man kommer över den obehagliga känslan, men träla med det och hoppa lågt så ska ni se att ni bygger upp självförtoendet för hoppning och hästen igen!
Lycka till!!