Ryttis tråden kommer här!

Novali01

Trådstartare
Jaha, herregud ingen som tänker på att starta en Stockholms Fältrittklubb tråd?

Har iaf sett minst 3 bukisar i startlistan...och givetvis min älskling Lille Grå!:love:

Fjollan kunde inte heller motstå utan vi kommer att smyga i buskagen (iaf hon, jag SYNS!) och tack vare Crazymama så kan nu aicha andas ut för hon behöver inte tvångsinkallas som sängplats upplåtare...:angel::devil:

Sv: Ryttis tråden kommer här!

Jag skulle ha kommit men eftersom lilla hästen fick sitt sista kval för *-ig på Trossnäs förra helgen och gjorde detta med bravur så bestämde jag mig för att avsluta säsongen där och då :angel:

(en liten del lathet, en liten del ekonomi och en liten del skrock, man ska sluta på topp har jag hört :D :angel: )

Nja, jag börjar tro att du undviker mig....:D Fast det blir svårt för dig med tanke på hur få tävlingar det finns!;):devil:

Ja en annan får fin främmande i form av Nova:D. Själv kommer jag att finnas i sekretariatet som vanligt:o. Heja gärna på mig. Ingen dotter som tävlar i år då hon valt satsa på hoppningen och dessutom inte ens finns där som funktionär pga att hon är och utbildar sig till hovslagare.

Jag ska dit! Startar strax efter PF och precis före köttbullen!
En hel del bra dressyrkusar i startlistan minsann! Spännande!

MEN jag är fortfarande fundersam hur SFK kan ha klasser med 37 och 48 startande i deb o lätt - när Botkyrka ställer in ett par veckor innan pga för få starter. :grin:

Åh, då vågar man äntligen visa sig här igen då, när Nova är utarrenderad till någon annan stackare. :angel: Jag kan nog lova att det finns mer plats där du ska sova än i vår lilla lght. ;)

Ja nu laddar vi för årets sista ft, känns som om Mantorp var ljusår sedan, så vi får väl se om köttbullen (& hans matte) kommer ihåg hur man springer fort i skogen. Nu är han mest en hoppehäst, en rätt så bra sådan med jämna mellanrum. :love: Återstår att se om han öht SER hindren på Gröna banan...

Riktig sovmorgon får man också, underbart. Kul med så mycket kändisar, & inte bara från storstan :angel:. Förutom köttbullen så ser jag väldigt mycket fram emot att se min andra bebis (tänk att det inte spelar nån roll hur gamla de egentligen är...), den fläckige snyggingen som fått ny ägare. :love:

MEN jag är fortfarande fundersam hur SFK kan ha klasser med 37 och 48 startande i deb o lätt - när Botkyrka ställer in ett par veckor innan pga för få starter. :grin:

Precis vad jag tänkte, och jag hade väldigt gärna sett hur många anmälda Botkyrka faktiskt hade...synd att de inte använder TDB.

Jag undrar också hur få det var eg, och eftersom det är min klubb så kanske det går att få lite inside info :angel:

Och Nyköping hade väl drygt 30 anmälda nu i helgen (27 i resultatlistan) i 90-klass.
Nä man undrar verkligen hur "få" anmälda det var i resp. klass??

Fast jag tror så här...förra året o dessförinnan har arrangörerna blivit lite bortskämda med så många starter så iaf i debutant har det blivit dubbla avdelningar eller bortlottning. Sen slog orkanen till med både hoppkval, konstiga regler o dessutom LÅGKONJUNKTUR!

Och arrangörerna har nog inte riktigt hängt med...som alla andra får man ju anpassa sig i dåliga tider, ändra på 2-dgrs tävlingar så det blir 1-dgrs o fler har råd att komma, inrikta sig på att ca 25 starter ÄR en klass, hålla järnkoll på när andra planerar sina tävlingar så man inte krockar.

Om ovanstående åtgärder fixas så tror jag nog att vi snart är på spåret igen.
Och Nyköping hade väl drygt 30 anmälda nu i helgen (27 i resultatlistan) i 90-klass.
Nä man undrar verkligen hur "få" anmälda det var i resp. klass??

*kl*
Jag kommer också till Stockholm! Ska försöka avsluta säsongen med en lättklass...:D

Undrar också lite över Botkyrka - som tex när man får tillbaka anmälningsavgiften :angel:?

*knapp*
Nu var det så himla längesen jag red Lättklassprogrammet från 2007 eftersom många arrangörer verkar tycka bättre om -97an :o:D
Hur är det i mellantraven? SKA det vara lättridning eller är det tillåtet att sitta ner??

*knapp*
Nu var det så himla längesen jag red Lättklassprogrammet från 2007 eftersom många arrangörer verkar tycka bättre om -97an :o:D

Skulle nog inte tro att nån arrangör tycker om -97:an, men vi är några stycken som gillar 40 m bana... :D

Ja, ni kallas för dinosaurier av oss ryttare som har hästar som INTE får plats på en 40-bana...:angel::devil:

haha! :rofl:exakt min åsikt, är ju hopplöst att rida på 40-bana! Hamnar på nåt vis alltid med handbromsen i... Helt värdelöst :cry:.....suck.... Tur man går i skolan så man kan lära sig rida.......

Kommer oxå till Stockholm och hoppas på en bra avslutning på FT-säsongen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka