Ryttarträff i distrikten?

mammaBerg

Trådstartare
Skåne ska ju ha ft-ryttarträff i distriktet den 4 nov. Är det fler distrikt som har det?

Hur ofta och vad diskuterar ni? :laugh:

Sv: Ryttarträff i distrikten?

Sörmlandsdistriktet hade träff tidigt i våras och kommer förmodlingen ha i vinter också om intresse finns. Vi pratade om lite av varje, nya TR, hoppkvalstillfällen m.m. Ett kul tillfälle att få bekanta sig med alla FT-ryttare och deras "bihang"!:laugh:

..eller på eran klubbs hemsida :D:devil:

Det är så skönt med mammaberg i distriktet, ni förstår ju att det är rena informationskanalen....:grin:

Vem ringer man och frågar om ett visst bett är tillåtet i Danmark:confused:

:bow:mammaberg:bow:

vem håller reda på alla möten man "bör" dyka upp på :confused:

:bow:mammaberg:bow:

Nu vet jag vart jag ska den 4e eller så... ses vi då??

Mötet nu i helgen hoppar jag... men jag har mailat alla frågor till förbundet, MC och nu skall jag nog maila mammaberg en kopia med så snacket kan flöda:love:

Haha..jodå lite får man retas. Anro själv är en liten retsticka:) Dock en väldigt trevlig sådan :D
...sen instämmer jag ...att det är skönt med en egen livs levande uppslagsbok..det går tom att diskutera med boken :rofl:

Haha..jodå lite får man retas. Anro själv är en liten retsticka:) Dock en väldigt trevlig sådan :D
...sen instämmer jag ...att det är skönt med en egen livs levande uppslagsbok..det går tom att diskutera med boken :rofl:

Och om ni inte visste det så är hon "allas" egendom lilla mammaBerg...för vem fixar stallplats/boende när man ska till Skåne?

*mammaBerg*

Vem leker GPS-sändare när man åker runt i Skåne?

*mammaBerg*

Vem håller ordning på vem som ska starta var när o hur??

*mammaBerg* :rofl::rofl::rofl:

Och om ni inte visste det så är hon "allas" egendom lilla mammaBerg...för vem fixar stallplats/boende när man ska till Skåne?

visst är det härligt, gissa om vi skall fortsätta hålla mammaberg varm i kläderna, nu ska ju förhoppningsvis....... grållebuz säljas... suck...... och vi skall trots lama protester från fadern (som han förstår inte hjälper) upp på stor häst... Då får man väl börja om med alla frågor:confused: igen...

Visst mammaberg?? börjar man väl från 0 då och inte blir idiotförklarad:eek:

ps. Till dagstorp hittar jag - behöver ingen gps!! Fantastiskt för att vara en 08a med orienteringsförmåga som en fiskmås i denna världsdel. ds
Tänk nu på att det är mörkt ute så det är lätt att blåsa förbi :angel:
om du hittar rätt väg dit dvs :devil:

:bump: :rofl: Vi ses!

Tänk nu på att det är mörkt ute så det är lätt att blåsa förbi :angel:
om du hittar rätt väg dit dvs :devil:

:bump: :rofl: Vi ses!

Jag är helt klart inte betrodd på de skånska vägbanorna, maken tjatar om att "min bästa kompis TomTom" alltid skall ligga i min bil (kan bero på att jag körde vilse på småvägarna nu i helgen) ingenting är logiskt här nere och byarna heter f-n likadant på väst som öst sidan...

Programmerar väl in adressen då....:crazy:

Försten dit (säkert inte jag trots tomtom) får paxa platser och se till att kafeteriapersonalen tinat delicatobollarna!

:rofl::rofl:

Liten rapport fr Skånes disk.

Kurser på G:
Bla avsuttna träffar med JJ och LC som ska handla om hur man rider och tränar terräng etc. Sjukgymnast Eva Ramel om rygg & knä. Sedan träningar för JJ, programridning för AnnaMette. Talanginventering,

Ted V bygger en tränngsbana(utbildningsbana) på ett inhägnat område på Revinge. Beräknas klar 1/3.

Mailista fixas för att info ska nå ut. All info får inte läggas på distriktets hemsida (!) *suck*

Ungdomssatsning ist f Future Factory. Mer info kommer.

Låååååååååååååååga disk om ponnyernas ft-liv. Samtliga ponny överens om att de vill återgå till b-c-d. Mkt ifrågasättningar = mkt högre i tak denna träff. :angel: Skrivelse t ft-kom på G.

Samma om klockan. In med den igen var mötet i stort sett eniga om.

Ang hoppkvalen så disk och ifrågasattes dessa. Konsekvensanalys INNAN en ändring efterlystes. Alla överens om att hoppning behöver bli bättre men blir terrängen säkrare. Där var nog de flesta eniga om att hoppkvalen inte var för den saken. Men som JJ säger. Ingen blir sämre i terrängen med bättre hoppning.

Ryttarrepresentant disk. Tydlig rolldeklaration önskas. Vem som är det redan i PM.

Mkt snack om Danmark. Allt är inte bättre men en del är bra!

Vi förlorar ev 2-3 arrangörer nästa år. Hur få dessa in på banan igen?

Ekonomin - vilka kostnader har vi?

Stora förväntningar på "nya klasserna". Vad det nu blir.

Anro höll sej i skinnet. Nisse tog ton ibland liksom pv. Lite mkt ponny för oss som lämnat stadiet. :idea:

Vilka då? Och har gärds hittat nåt datum till vårtävlingen än?

Hm, jag tyckte jag var mkt duktig som inte ställde mig upp och tog ton, som vissa andra gjorde..:angel::angel: även om det nu var för ponnysaken så var det INTE jag iaf...

Mkt ponny blev det faktiskt, men det var en del ponnyföräldrar där som säkert sökte svar på frågor och som inte kände att de ännu hörde till Falkenbergsgänget.

Men tävlingsterminen ifrågasattes ju en del (gärds o Malmö tex samma helg).
Vinslöv, Torns o Tågarp var väl tveksamma aktörer -09.. om jag förstod det hela rätt.. Åtminstone på ponnysidan eftersom det inte går att få starter!

Att ponnySM inte hittat arrangör tyckte inte ngn va konstigt, med tanke på -08as nedgång.

Mycket träningsbaneprat, kvällsterräng på lägre nivå etc. (inte bara ponny mao).

Mammaberg kom som vanligt med kluriga inlägg och det var ett par deltagare som fick bita sig i tungan...

Som sagt, undertecknad filar just på ett word-dokument som kommer bifogas till alla i FT-kommittén, kanske till tidningenridsport med..

Tyvärr kan jag inte be alla som vill ha tillbaka B,C,D kategorierna att skriva under, tror inte man kan maila över 10MB.
:grin:

Som sagt, undertecknad filar just på ett word-dokument som kommer bifogas till alla i FT-kommittén, kanske till tidningenridsport med..

Tyvärr kan jag inte be alla som vill ha tillbaka B,C,D kategorierna att skriva under, tror inte man kan maila över 10MB.
:grin:

Starta en namninsamling på namninsamling.se :idea:

Vilka då? Och har gärds hittat nåt datum till vårtävlingen än?

Torn - vet inte ännu. Då tappar vi 90 häst och en ponnyarrangör
Vinslöv - kommer inte att ha ponny.
Skurupbygdens - vet inte ännu. Troligen inte alls. Både ponny o häst.

Öveds - vet vi inte hur det blir
Gärds - blir men när?

Återkommer efter Skånska arrangörsmötet nästa vecka.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
656
Fälttävlan Måste bara dela med mig. Häromdagen postade en "glad amatör" hos oss (lång söder om Skåne) världens längsta inlägg på Facebook om...
2
Svar
23
· Visningar
5 805
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 129
Senast: malumbub
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 183
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30