ryttartest?

lis

Trådstartare
Ska rida div III ryttartest.Jag undrar hur man gör vid övergångarna? om häst nr 1 börjar galoppera vid x ska då häst nr 2 vänta tills den är vid x också? Tycker att det låter mest logiskt men halkar inte dom andra hästarna efter då? det ska ju vara en hästlängds avstånd.Samma vid ökad stegläng i galoppen tex. Om häst nr 1 gör ökningen så kommer ju häst nr2 efter och då är det ju inte längre hästlängds avstånd:confused: Men det är ju klart,har alla hästarna samma steglängd så ska det inte göra någon skillnad eller?Hjälp mej nu att reda ut det här snälla kunniga människor:)

Sv: ryttartest?

Det är ekipage nr 1 som utför rörelserna enligt programmet (dvs enligt rätt bokstav), resterande hakar på, dvs väntar inte in bokstaven.

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 771
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 651
Senast: Stergo
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 648
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix