Sv: "Ryttareliten"
Nu pratar jag 80 tal och 90 tal så det är inte extremt länge sedan men kostnaderna har rusat i höjden på väldigt kort tid. Början på 2000 talet var det inte ens så dyrt som det är nu.
Jag betalade 150kr för träning 2007 och idag kostar samma träning 500kr för samma tränare. Så jo det har blivit väldigt dyrt på kort tid
Nej, "man" tränade inte för sina föräldrar. Det kan man bara göra om föräldrarna kan träna en. Min mamma går helst inte i närheten av hästar, min pappa är inte rädd för dem men vet heller inget om dem.
Det du beskriver är väldigt otypiskt för Sverige, om än typiskt för Skånes landsbygd. Vid samma tid var ju antalet hästar i Sverige betydligt lägre än det är nu. Bara det betyder ju att färre har en egen häst eller ponny, och det betyder att det fanns färre hästar eller ponnisar att låna för att rida på.
Jag hade goda förutsättningar i två avseenden: Mina föräldrar hade råd att låta mig ha en ponny under tonårstiden. En ordinär ponny som jag utbildade själv, efter bästa förmåga. Jag red med på ridskolans lektioner en gång i veckan, det var min träning. Och så bodde vi i en liten håla, så jag kunde cykla till stallet. Det vara bara 2-3 kilometer.
Mina föräldrar tyckte inte att det var enormt billigt, som du. De betalade för att de kunde och för att jag mådde bra.
Nu pratar jag 80 tal och 90 tal så det är inte extremt länge sedan men kostnaderna har rusat i höjden på väldigt kort tid. Början på 2000 talet var det inte ens så dyrt som det är nu.
Jag betalade 150kr för träning 2007 och idag kostar samma träning 500kr för samma tränare. Så jo det har blivit väldigt dyrt på kort tid