Ryttarbok....

toughcookie

Trådstartare
Ögnade igenom TR ändringarna lite snabbt och hittade att vi i fortsättningen ska föra "ryttarbok". Någon som vet vad det innebär mer konkret? Är det något vi ska göra själva (så fattade jag det)eller uppdateras det i någon databas eller.........?
Och om det är något vi gör själva, HUR ska det görs? Bara våra FT starter eller ska även hopp och dressyrstarter bokföras?

Sv: Ryttarbok....

Om min tolkning av vad förbundet skriver är rätt, ska man hämta hem den från nätet (när den finns), printa ut den och sedan ska den fyllas i för hand.
För att kunna visa att man uppfyllt kvalreglerna, måste i så fall hoppresultaten fyllas i.

ojsan... måste detta göras fast man bara tävlar deb-lätt klass?
ska man alltså skriva i sina resultat? :crazy::)

ojsan... måste detta göras fast man bara tävlar deb-lätt klass?
ska man alltså skriva i sina resultat? :crazy::)

Ja. :idea:

Fast för mej är det en gåta att man år 2008 inom ridsportern är 10 år efter tex hundsporten.

Att vi inte har ett enhetligt system för tävlingar etc.
Då hade vi sluppit detta papperstrams... :eek:

Förstår inte syftet med denna egentligen, detta tycker jag borde förklaras bättre. Men iof är arrangörerna och förbundet dåliga att rapportera resultat och kan vara ett sätt att se hur ryttarna tränat om det händer ngt och det måste göras en utredning kring händelsen:idea:

Förstår inte syftet med denna egentligen, detta tycker jag borde förklaras bättre. Men iof är arrangörerna och förbundet dåliga att rapportera resultat och kan vara ett sätt att se hur ryttarna tränat om det händer ngt och det måste göras en utredning kring händelsen:idea:

Juniorerna i England har en sådan. Den kommer därifrån men då vi har en större grupp "svensson" som tävlar än många andra länder så vill man att alla ska ha det här.

Kan säkerligen vara vettigt ur många aspekter... :D

Ja vi har varit på hopptävling idag, så det hade ju inte varit fel med lite mer framförhållning. :devil: Tur att det var en klok överdomare, som hade fixat papper ändå. :bow:

Ja vi har varit på hopptävling idag, så det hade ju inte varit fel med lite mer framförhållning. :devil: Tur att det var en klok överdomare, som hade fixat papper ändå. :bow:

Fick till svar att i värsta fall får ÖD skriva iefterhand. Det är disk om hur det ska se ut... eller så får lagledaren skriva i och då efter ha sett resultat. Märliga svar fr förbundet...

Fick ni egenritade då eller?

Fick till svar att i värsta fall får ÖD skriva iefterhand. Det är disk om hur det ska se ut... eller så får lagledaren skriva i och då efter ha sett resultat. Märliga svar fr förbundet...

Och det blir praktiskt att åka runt till ÖD då eller vad? :crazy:
Men resultaten som finns på nätet kan ju vara felaktiga, hur funkar det då? (Tyvärr händer det ju att de fortsätter vara fel även efter påstötningar...)

Det var en rådig överdomare det ;) Nu struntade vi i tävlingen igår så första blir inte förrän i början av februari. Men kan den tänkas vara klar då? Jag är lite skeptisk trots allt :crazy:

Såg det inte själv, för jag åkte hem. Inte jag som red. Men det var bara ett papper, som ÖD beskrev det. Inte omöjligt att hon skrev ner det själv bara & sen skrev under.

Men.alltså...är.det.nått.papper.man.ska.få.på.tävlingen.med.resultat?Eller.vad.var.det.som.ÖD.fixade?
eller.räcker.det.att.man.skriver.ut.resultat.från.nätet,eller.jag.hänger.inte.med.alls??...vore.ju.bra.om.man.visste.det.nu.innan.tävlingarna.börjar.om.några.veckor....

Och det blir praktiskt att åka runt till ÖD då eller vad? :crazy:
Men resultaten som finns på nätet kan ju vara felaktiga, hur funkar det då? (Tyvärr händer det ju att de fortsätter vara fel även efter påstötningar...)

mm men det är kanske enklare än att få ut det på dagen :angel:

tänk dej en ft där alla ska ha boken ifylld innan de ska hem. Jag vill inte sitta i det sekretariatet :eek:

Såg det inte själv, för jag åkte hem. Inte jag som red. Men det var bara ett papper, som ÖD beskrev det. Inte omöjligt att hon skrev ner det själv bara & sen skrev under.

Och jag såg själva papperet, stod i princip bara vilken tävling, klass och resultat inga konstigheter och sen en underskrift från ÖD.
Snälla ÖD :love: tillika LenaHs mor ;) lovade att skicka mig ett sånt papper underskrivet och klart då det ej var hon som hade med sig originalet. (min kuse har tagit ett steg närmre ft-karriär igen :D)

Såg dina andra runda, nu såg han ut att vara back in business.. :d Jisses vad fin han var!

mm men det är kanske enklare än att få ut det på dagen :angel:

tänk dej en ft där alla ska ha boken ifylld innan de ska hem. Jag vill inte sitta i det sekretariatet :eek:

Jo, det kan man ju sannerligen bäva för. Sen blir allt fel och datorerna kraschar och pennorna tar slut och världen går under. Typ ;)

Såg dina andra runda, nu såg han ut att vara back in business.. :d Jisses vad fin han var!

Jaa :love::love: han var verkligen super idag! :bump: Det var fantastiskt kul att tävla hoppning, och det brukar jag inte tycka i vanliga fall...
Måste vara all dressyrhjärntvätt som har gjort susen ;)

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 404
Senast: Ajda
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: MiaMia
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 694
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka