Ryttar träning

ellabostrom

Trådstartare
Hej!
Har varit med i en ridolycka och får inte rida på 5-6 veckor!
Har tidigare varit allvarligt sjuk och tappade ridningen otroligt mycket efter det. Dock var det betydligt allvarligare då men det gick ungefär samma tid utan ridning då🥴
Jag är mitt uppe i att börja tävla hästen så vill inte bara gå i väntan på ridning utan hålla igång kroppens muskler man använder i ridningen.
Är det någon som har tips på övningar?
Skulle vilja passa på att träna mycket balans!
Kan inte göra saker som involverar båda armarna då jag brytit den ena & får inte belasta handleden.
Vill hålla uppe kondition och balans & muskler man använder i ridningen!
Tacksam för tips

Hej!
Har varit med i en ridolycka och får inte rida på 5-6 veckor!
Har tidigare varit allvarligt sjuk och tappade ridningen otroligt mycket efter det. Dock var det betydligt allvarligare då men det gick ungefär samma tid utan ridning då🥴
Jag är mitt uppe i att börja tävla hästen så vill inte bara gå i väntan på ridning utan hålla igång kroppens muskler man använder i ridningen.
Är det någon som har tips på övningar?
Skulle vilja passa på att träna mycket balans!
Kan inte göra saker som involverar båda armarna då jag brytit den ena & får inte belasta handleden.
Vill hålla uppe kondition och balans & muskler man använder i ridningen!
Tacksam för tips

Första googlingen på youtube

Det finns en massa olika varianter. Sök på balansövningar så kommer det mängder. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 974
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
499
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 144
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 100
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skänkla mer?
  • Hull..?