rysk ovtjarka ?

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare Missfuckhead
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 815
M

Missfuckhead

Jag fick en lite fundering i huvudet efter vi fick hem vår omplaceringshund. Vi vet inte vad det är för ras, eftersom han kommer från allra första början från ett missbrukarhem där han blev slagen.. Många har gissat på hans ras, allt från bernad senner till schäfer,rottweiler och allt. Men nu kom det en kille som trodde han hade rysk ovtjarka i sig..Och då blev jag lite fundersam. Dessa hundar är ju tydligen väldigt speciella.

http://missfuckhead.blogg.se/images/2011/rulle3_125417852.jpg

Fungerar inte länken så säg till, Här är den igen
http://missfuckhead.blogg.se/images/2011/rulle3_125417852.jpg

Sv: rysk ovtjarka ?

att tillägga att ni får gärna hjälpa till och ni tror ngn ras, eller vad han är en blandning mellan osv. :D

Med en vild gissning tycker jag mig se Schäfer där... men ovtjarka? Mja. Var någonstans?
Kanske såg han någonting i personligheten/beteénde som inte syns på bild?

Skulle väl vara att han vaktar då..Och han gör utfall mot andra hundar, dock inte aggressivt utan viftar på svansen glatt fortfarande men skäller och drar som en tok..

Det finns väldigt få ovtjarkas i Sverige så jag tror inte att det är någon sådan i din hund. Däremot tror jag att det är tyå schäfer, labrador, tollare.....typ så.

jättesvårt att gissa raser ju, ffa när man inte vet riktigt hur stor eller tung han är.
Men schäfer rottis collie skulle jag tippa på...

Jag tycker det ser ut som en schabrador! Ansiktet har väldigt mycket schäfer över sig medan kroppen ser mer retrieveraktig ut. Du har ingen bild när han står upp?

Skulle väl vara att han vaktar då..Och han gör utfall mot andra hundar, dock inte aggressivt utan viftar på svansen glatt fortfarande men skäller och drar som en tok..

Det låter som ungefär 90% av alla omplaceringshundar jag mött. Och jag har mött ett par hundra;) hundar.
Med undantaget att en hel del av dom faktiskt var aggressiva.
Helt utan att ha ovtjarka i sig:D

Det kan vara precis vad som helst i din hund. Scäfer/lab/rottis är vanliga raser i blandraser.

http://www.youtube.com/watch?v=Jo4BvoAbzp0
Här är en film där han står upp :)
Lite tokig är han
På ryggen har han päls som går åt andra hållet, så Rhodesian Ridgeback kanske ? Han har ju den färgen med :P Vi har också funderar på shcäfer och golden med rottis i sig.. men ja :P det är ju inte lätt att veta

En bekants staff/labbe/rottis/ fick ridge på ryggen och är alldeles lejongul, helt utan att ha någon inblandning av RR.

Ah okej. Då behöver han inte vara det med andra ord :)

i kroppen påminner han mycket om lillasyrrans blandras... dock är hennes inte riktigt lika kraftig över nacken. han är schäfer+schäfer, groenendal, ridgeback och pointer (tjuvparning som av någon idiotisk anledning inte sprutades...)

jag hoppas att ni kommer att trivas med er nya hund! :)

Absolut gör vi det, han är go på alla sätt förutom på ett och det är ju det här med andra hundar, men vi jobbar på det. Och sen att han faktiskt inte äter alls. Det är klart, det är ju nya omständigheter ännu en gång så har daddat han lite, fast man inte ska för något måste ju hundkräket ha i sig :P

Absolut gör vi det, han är go på alla sätt förutom på ett och det är ju det här med andra hundar, men vi jobbar på det. Och sen att han faktiskt inte äter alls. Det är klart, det är ju nya omständigheter ännu en gång så har daddat han lite, fast man inte ska för något måste ju hundkräket ha i sig :P

eller förlåt, han äter ju lite men det är ju inte mycket för den kroppen han har.

Jag kan inte se att det skulle vara Ovtjarka i din hund men en vild gissning är Schäfer + gul labrador. Det kan ju vara så att det är en massa fler raser i den.

Visst ser väl ut som en Ridgeback/Schäfer?

Jag ser faktiskt ingenting som påminner om RR i TS hund :confused:
Den s.k "ridgen" han har är ju mer vågig päls som delar sig lite märkligt.

Tycker det ser ut att vara golden i hunden i alla fall - och antagligen schäfer - men det ÄR svårt med blandraser just för att de inte är homogena för fem öre.

http://www.youtube.com/watch?v=Jo4BvoAbzp0
Här är en film där han står upp :)
Lite tokig är han
På ryggen har han päls som går åt andra hållet, så Rhodesian Ridgeback kanske ? Han har ju den färgen med :P Vi har också funderar på shcäfer och golden med rottis i sig.. men ja :P det är ju inte lätt att veta

När jag såg filmen tänkte jag lite blodhund fast mycket mindre extrem. Hans läppar och ansikte och även buken gav mig de vibbarna, men jag kanske är helt ute och snurrar.

Jag kan inte se att det skulle vara Ovtjarka i din hund men en vild gissning är Schäfer + gul labrador. Det kan ju vara så att det är en massa fler raser i den.

Nu såg jag filmen. Jag skickar in en Leonberger också i den. ;)

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick för cirka ett år sedan, knottror över bog, hals och sadelläget. De kliar inte och stör inte honom på något vis alls, han...
Svar
5
· Visningar
3 721
Senast: MalinE
·
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 079
R
Utrustning Hallojsan Min första tråd här, som ni kanske ser. Jag känner att jag är ute på okänd mark lite här, men är ändå tacksam för all hjälp...
Svar
13
· Visningar
2 373
Senast: Wilfa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • GHS - dagens dressyr.