Rymlingen är ertappad!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare beda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 849
B

beda

Bodde förut ute på vischan där kissen fick gå ut och in som han ville. När jag flyttade till lägenhet för en och en halv månad sedan hyste jag inga större förhoppningar om att han skulle trivas som innekatt... (bor på landet men ganska "tätt" med hus så jag vill inte ha honom ute här :crazy: ).

Nåja, det har gått över förväntan. Han verkar trivas inomhus, har inte gnällt vid dörren eller på annat sätt visat att han vill ut. Känns jätteskönt, jag som var övertygad om att det inte skulle gå... :)

Men sedan vi flyttade hit har det pågått något sorts mysterium... som jag bara inte kunde lösa!
Då och då var kissen försvunnen, helt plötsligt var han puts väck och jag letade överallt. :confused:
Det konstiga var att jag ALLTID var noga med att inte ha dörren öppen, och jag såg till att besökare stängde snabbt efter sig. ÄNDÅ var katten borta, och kom lufsande utifrån på kvällskvisten när jag gick sista rundan med hunden.

Igår fick mysteriet äntligen ett slut. Min syster kom och hälsade på, vi stod och pratade i hallen och hon pekade nakom mig och sa "haha, går han ut där?". Jag fattade ingenting, jag vände mig om men såg inget. "jamen katten gick ju ut genom fönsret..."
Skyndade mig dit och såg hur han klättrade nedför brandstegen hur smidigt som helst. :eek: Han liksom svingade sig ner med framtassarna, och väl nere på marken gick han iväg som ingenting. :eek:

Att jag aldrig har tänkt på det. :o Bor ju på övervåningen och har alltid detta fönster öppet på glänt... Men inte trodde jag att kissen skulle ta sig ut där och ännu mindre att han skulle KLÄTTRA NEDFÖR STEGEN. :eek:

Otroligt så smidiga de är. :p

Sv: Rymlingen är ertappad!

:rofl: driften att få vara ute är nog större än du trodde :D

Tror nog att han ler åt dig varje gång han klättrar ner för stegen ;)

Sv: Rymlingen är ertappad!

Ja, uppenbarligen. :D

Blir hemskt spännande att se hur han beter sig när fönstret är stängt några dagar... :devil:

Liknande trådar

M
Övr. Katt Under hösten bor jag och mina katter tillfälligt hemma hos mina föräldrar. Jag har haft problem med att de kissar inne och funderingarna...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: sillysinta
·
Övr. Katt Jag, sambon och våra två katter har flyttat från våran stora gård till en lägenhet.. Det går jätte bra att ha katterna inne, dom trivs...
Svar
16
· Visningar
8 490
Senast: Nina_kanin
·
Övr. Katt För länge sen la jag en tråd om mina två hankatter som plötsligt glömde bort att man skulle gå ut och kissa :grin: Fick då bl.a. rådet...
Svar
5
· Visningar
1 197
Senast: Heulwen
·
Q
Övr. Katt Vi blev av vissa anledningar tvungna att flytta till lägenhet efter att ha bott i hus i 2 år. Min hankatt trivdes inte alls med det nya... 2
Svar
27
· Visningar
2 900
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka