Ryggsäck till vovven!

H

Hot Shot

Blev inspirerad av Ceasar Milan och skaffade skaffade en ryggsäck till vovven idag som jag tänkte hon kunde få promenera med ett par dagar i veckan. De tipsade i affären om att lägga i konservburkar för att få jämn belastning.

Tanken att träna med ryggsäck har aldrig slagit mig tidigare men det verkar ju smart, speciellt nu när bebisen snart kommer och vovven kommer få gå mer kopplad bredvid barnvagnen.

Någon som använder sig av detta?

Sv: Ryggsäck till vovven!

Inte just nu men när fröken fått lite mer muskler och kondis ska det läggas vikter på! jag kommer nog använda mig av vattenflaskor.

Chivas får bära picknick-maten på sommaren.

Fast kexen kan bli lite smuliga och man får passa honom när han passerar en sjö, annars blir det blöta smörgåsar. :D

Min ena chinese crested fick gå med packväska/klövjeväska i vintras. Hon fick bära bajspåsar med okokt ris ( :angel: ) bara för att vänja sig vid lite tyngd. Ryms ju inte så mycket i en väska till en så liten hund...

Nu har vi varit ute och provgått med väskan, hade en sillburk i varje, inte mkt vikt kanske till en amstaff men tänkte att det är bäst att börja lite försiktigt. Den fungerade iaf toppen, satt perfekt. Fast hon verkade lessna lite på den mot slutet och lade sig ner några gånger och försökte rulla, så några kex är nog ingen idé att stoppa i. ;)

Min rottis bär ofta. Klövjeväskan från snowdogs är den bästa hundpryl jag köpt! Begriper inte hur jag bar mig åt innan, jag släpar runt på sjukt mycket prylar til och från särbon och till hundträningar.

Min amstaff har också såna, hon är tokstolt när hon bär på sina väskor!
Hon fick gå med dem tomma några gånger i början för att vänja sig innan jag började lägga lite vikt i.

Jag tränar med klövjeväskor på min hund, jag har mätt upp påsar med kattsand jag lägger i som tyngd. Till en början har hon 50 g på varje sida, men så är hon inte så stor heller.

Min Billy (ridgeback) är duktig på att bära sin klövjeväska. Jättebra när man har mycket att bära:)
En fråga till er andra som använder klövjeväskor:
Kissar era hundar med dom på eller väntar dom tills ni tar av dom?
Ledsen för trådkap, mvh c79

Min Billy (ridgeback) är duktig på att bära sin klövjeväska. Jättebra när man har mycket att bära:)
En fråga till er andra som använder klövjeväskor:

Min hund kissar med dem på.

Min kissade/kissar med väskan på, men hon är ju tik. Kanske läskigare för en hanhund att lyfta på benet och få lite övervikt...

Min Sussie (Golden) bär också, men bara när vi är ute och reser med tåg. Hon bär småsaker som inte väger så mycket (tex koppel, leksak, tuggben, bajspåsar, tidning, mina värdesaker, godis till både henne och till mig mm). Det är viktigt att lägga i ungefär lika mycket vikt i båda väskorna, annars blir det jobbigt för hunden och väskan glider lätt.
Har ett kortare koppel när vi är ute och reser.

Hon gör alla sina behov med väskan på. Hon t om rullar sig!

Senast ändrad:

Kakis och Saybia Eulif: tack för svaren, kan nog vara så att det blir lite övervikt när han ska kissa. Han får kissa när vi pausar helt enkelt eller välta:p Mvh c79

Var har du köpt klövjeväska till din vovve? Visst är det en dp du har? :)

Kakis och Saybia Eulif: tack för svaren, kan nog vara så att det blir lite övervikt när han ska kissa. Han får kissa när vi pausar helt enkelt eller välta:p Mvh c79

Min hane kan pinka, även med tunga vikter. Handlar om teknik och bra väskor helt enkelt. Jag ser dock helst att han inte pinkar, eftersom han jobbar.

Var har du köpt klövjeväska till din vovve? Visst är det en dp du har? :)

Jag har köpt dem på Zoogiganten i Lomma, lite långt för dig kanske. Märket heter Sierra Dog Supply och jag har storlek XS. Dock är de lite stora om magen men det ska jag fixa till.
DSC00278.JPG

kl

Min Vita Herdehund bär gjärna ryggsäck me dricka och sånt i :) de gör mattarna och hussarna glada :p

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 523
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet knappt var jag ska ta vägen. Det känns så fruktansvärt motigt och energisänkande på alla plan nu, så jag vill bara fly nånstans...
Svar
2
· Visningar
1 124
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Först lite bakgrund till det hela innan jag kommer till min frågeställning (kan bli långt detta): Hundägarna i det här fallet är mina...
2
Svar
29
· Visningar
3 712
Senast: DizAngel
·
Äldre Hej! Väljer att vara anonym av vissa anledningar, men är en sedan tidigare aktiv medlem. Jag har funderingar kring detta med frivillig...
20 21 22
Svar
424
· Visningar
23 536
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Höstföräldrar 2023