Ireland
Trådstartare
Vi har precis fatt in en ny hast i stallet. En 5 aring med fullblodsinslag (inte riktigt sakra pa stammen), ngt omusklad, sarskilt i ryggen. Vi har longerat och tomkort honom nu under en vecka och har sedan ridit honom ett par ggr. Problemet ar att nar vi kommer upp pa honom sanker han ryggen rejalt. Han liksom bojer bakknana och sanker ryggen, och kommer liksom inte upp igen. Inga oron bak eller nagot utan traskar pa. Pga detta har han fatt vila nagra dagar och vi vantar nu pa fysioterapeut tror jag. Jag har kannt igenom honom nar jag borstar honom, och han ar valdigt spand over ryggen/landryggen, varst pa vanster sida. Muskeln kommer i spasm och blir stenhard vid minsta beroring. Han har haft lite kanning av patellaupphakning, men inte sa att knaet last sig helt. Han har haft svart att fatta hoger galopp. ar ocksa valdigt kinkig vid sadling, biter och forsoker springa ifran.
Han har tidigare varit hos en tjej som endast ridit i skogen och hoppat lite, han har varit hos henne sedan fodseln och hon berattar aven att rontgenbilderna visar kissing spines (vi har hasten for tillridning)
Nagra funderingar kring denna hast? Han ar alltsa valdigt snall att rida, gor aldrig nat dumt och tycker det ar kul, det ar just sadlingen han tjurar, och det att han sanker ryggen nar man sitter upp :S
Han har tidigare varit hos en tjej som endast ridit i skogen och hoppat lite, han har varit hos henne sedan fodseln och hon berattar aven att rontgenbilderna visar kissing spines (vi har hasten for tillridning)
Nagra funderingar kring denna hast? Han ar alltsa valdigt snall att rida, gor aldrig nat dumt och tycker det ar kul, det ar just sadlingen han tjurar, och det att han sanker ryggen nar man sitter upp :S